måndag 13 juli 2009

Måndag... denna jävliga måndag

Klockan är nu 16:05 och jag har precis kommit hem från en liten rundtur... och resten av dagen kommer jag att hålla mig inomhus. Vi har idag bräckt årets värmerekord. Just nu är det 108 grader Farenheit varmt ute... det är exakt 42,2222222222 grader Celsius. Inte nog med det så är det inte så mycket som en liten vind ute vilket gör att det känns som att det säkert är runt 45 grader. När jag var ute var det så varmt så luften brändes runt kroppen. Det gjorde riktigt ont. Det har jag faktiskt aldrig varit med om. Glöm att någon hund får gå ut nu för dom bränner sig! Då får dom göra sina akuta behov inne... Se om det är bättre om en timme ungefär...
Jag var och köpte hundmat och vad ser jag då? Folk i långa jeans!!!! Jag storknade bara av synen...



I morse gjorde jag klart sex kepsar till min hovslagare

Allt bara strulade. Nålarna gick sönder, tråden knäckte, första brodyren jag gjorde vart katastrof och när jag sitter vid lunchen och alla kepsar är klara inser jag att alla är felstavade... det stavas farrier och inte ferrier... jag trodde jag skulle få panik... då hade jag ringt till kunden och sagt att dom var klara men dom ska ändå inte hämta dom förrän på onsdag. Ringde och beställde sex nya kepsar som kommer imorgon så jag hinner göra om dom men det är ju så fruktansvärt irriterande så man smäller av!!! Så jag kommer ALDRIG att stava fel på det ordet mer!!!
Det verkar inte som om jag får betalt för ett annat jobb med massa tröjor jag gjort förräns på väldigt länge... först ska någon kommitté besluta om dom går med på att betala dom eller om medlemmarna själva ska göra det. Och den kommittén har inte möte förräns i mitten av augusti. Tack tack. Så nu har vi sagt att ordrar över $100 skall förskottsbetalas med hälften varjefall. Min snälla mormor har sett till varjefall att jag kan åka och köpa en A/C i slutet på veckan vilket jag ser så mycket fram emot!!! Jättetack mormor!!!! Kay har lovat att hon ska hjälpa mig att installera den för man måste vara två :)

Det går annars riktigt bra med hundarna. Question och Billan bor hos mamma när hon inte är hemma och det går klart över förväntan. Billan är helt överlycklig över att få vara där så det är väl bara att va glad helt enkelt...
Både Hoppsan och Crispy löper ju här hemma. Daim är knäckt. I natt fick Crispy sova hos valparna och Hoppsan i köket. Hoppsan blöder något fruktansvärt just nu så jag vill ha henne där det inte är heltäckningsmatta... en liten liten pluttig bit i köket... men vi får varjefall sova hela nätterna än så länge.

Grannarna fortsätter att städa vidare. Ytterligare ett lass åkte vidare i världen i morse men djuren är kvar... hoppas inte han sätter hoten om att tända eld på huset i verket för då har vi riktiga problem om ni undrar. Men man måste ju hoppas att han fattar vilka konsekvenser det har... men det gäller att hålla sig på sin vakt. Men så länge djuren är kvar är jag lugn...

Mamma har kommit fram till Göteborg varjefall. Imorgon ska hon till läkaren. Jag fick frågan av Pia på FB om mamma var sjuk... nej nej nej då, det här är en obligatorisk läkarundersökning som Amerikanska Ambassaden vill att hon ska ha gjort innan hon kommer dit. Hon måste ha färska papper på att hon inte har Aids eller Tuberkulos eller några sådana sjukdomar. Och så måste hon vaccineras mot lite olika saker. Och det är bannemej ingen billig sak heller. Det är tre kliniker i hela Sverige som får göra undersökningarna. Göteborg var den enda som hade öppet nu i sommar. Undersökningen kostar 5000 spänn och beroende på hur många vaccinationer hon har (hon har inga) så får hon betala ca 500 kr för varje spruta, hon ska nog ha fyra har vi räknat ut. VEM har någonsin lagt ut 7000 spänn på en läkarundersökning i Sverige????????? Det är ju rena rånet!!! Tur att man fick veta det i förväg säger jag så man inte står där och inte kan betala...

I morgon blir en spännande dag. Jag ska först åka till Prestonwood Networking Group och där ska jag prata med han som ville ha prover på patchesarna som jag gjorde igår. Sedan ska jag vidare på ett annat affärsmöte som också det förhoppningsvis ska kunna leda någonvart... det återstår att se...

Glöm inte tävlingen med sloganen... ett par har jag fått in men fler behövs... En slogan på engelska och huvudsaken är att Daimilus Embroidery är med på något sätt...

2 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

Hej ! ja det var åt skumt med måndagen även här..allt krånglade !
Jag skickar lite svalkande vindar kraam !

Maria sa...

Jösses va varmt!! Du gör helt rätt i att vara inne och hålla hundarna inne.. regn är nog ganska skönt när jag tänker efter. Kolla i min blogg får du se vad vatten vi har i skogarna nu.. Normalt är det inget vatten där, inte ens ett dike.. :)