måndag 27 juli 2009

Stöld???!!!

Mamma är ju i Vetlanda just nu. Hon hade varit inne på Charlies Häst och Hund och beställt fyra jackor. Två röda och två mörkblå, en till vardera av oss. Idag skulle hon gå och hämta dom... då är min röda jacka STULEN!!!! Tydligen har det varit några hantverkare som haft tillgång till affären när den har varit stängd och jag vet, man ska inte döma i förhand men det är lite märkligt ellerhur? Och varför just MIN jacka??? Det finns ju massa andra jackor där säkert!!! Kalla om att jag blev besviken. Fruktansvärt besviken. Om det var mer försvunnet i butiken vet jag inte och det skiter jag i, jag ville ha min röda jacka! Så om någon ser en hantverkare med en röd stalljacka (storlek XL) i Vetlanda så är den MIN troligen...

Apropå stulen... har gått igenom mina hästsaker igårkväll lite mer noggrannt. Väldigt mycket saker som även där har försvunnit. Men dom tror jag mer aldrig ens kom in i containern. Jag tror att jag hade lite besök i mitt stall flera gånger än vad jag märkte... pin pessoa-longeringssele är inte med hit. Jag har inte något minne av att jag packade den heller... Jag hade ju en uppsjö av saker och jag tänkte inte på om jag packade det eller inte. Det kan ha blivit sålt på loppisen av misstag också men jag vet att jag har ägt sånt varjefall. Däremot så VET jag att jag hade en säck med schabrak som var obroderade som skulle med och dom är inte med... det blir så trist när man märker sådant... och speciellt när man är här för här är allt verkligen dubbelt så dyrt som i Europa. Men det går inte att göra något åt det nu, det är bara konstatera fakta och gå vidare, hoppas att man hittar liknande saker när man behöver det...
Igår stod solen helt perfekt för fotoväder. Hästarna var i närheten så det fick bli lite fölisbilder...

Sugarsmile DW

Covergirl DW

Acriz DW

Dot Com DW

Tyvärr har jag inte fått någon bild på Amaria DW på länge :( Men jag skulle gå in på Facebook och ta en bild därifrån, men inte ens det funkade idag... Ingenting vill riktigt min väg just nu... man kanske skulle gå och lägga sig en timme och börja om dagen? Men nu kan ni varjefall se hur dom här ser ut, bild på Amaria DW finns på hemsidan... Röstningen finns till hööööööööööööger.

Jag vet inte riktigt vad som kommer hända idag... det ska komma stora skurar emellanåt men det har man ju hört förr så att säga, och då har solen skinit hela dagen lång. Men igårkväll fick vi en rejäl omgång vid 22-tiden på kvällen... så lite beroende på vädret får jag se vad som händer idag... än så länge är klockan bara halv tio...

Inga kommentarer: