lördag 25 juli 2009

Ändrad titel

Den här dagen har gått till hjärnverksamhet... det är först här på eftermiddagen jag har börjat få saker avklarade. Hela förmiddagen gick till att sova praktiskt taget. Var trött i kroppen efter morgonens magsjuka. Eftermiddagen gick mest till att sitta och inte göra något speciellt framför datorn... Facebook, Aftonbladet m.fl. har fått besök ett par gånger från mig... Har tänkt en hel del... ibland är det bra att tänka... flera personer har under den senare tiden inspirerat mig till olika saker... bland annat har jag ju längtat efter att komma tillbaka till tävlingsbanan med hästarna. Jag är trots allt en tävlingsmänniska och saknar ridningen enormt. Sedan vi flyttade från Vetlanda har ju inte riktigt möjligheterna funnits där. Energin har inte funnits där. Hästarna har varit si så där med men nu känner jag lite jäklar anamma. Dagens procent för Amber (som för övrigt gav en 8:e placering - Ambers första placering i livet :D) inspirerade mig väldigt mycket. Jag började tänka på vad jag har för förutsättningar, möjligheter, vilja och mål. Och skrev ner dom på ett papper för mig själv. Ett huvudmål och en himla massa delmål. För mig själv och mina hästar... Mitt huvudmål är att jag till våren skall börja tävla igen... delmålen är att få igång Hanniball, börja med att longera ett par gånger i veckan och sedan svinga sig upp i sadeln. Om det blir honom jag sedan börjar tävla på det återstår att se hur mycket han håller för. Men när jag kommit igång lite med ridningen också hitta en tränare att träna för.
Jag blev ganska taggad av dessa tankar jag fick i huvudet så jag gick faktiskt ut och ordnade upp i min sadelkammare :). Täckeshängaren som stod i stallet står nu där den ska står - i sadelkammaren och i morgon ska jag försöka fixa i ordning spolspiltan och stallgången som ser lite taskig ut just nu, om det inte regnar som dom faktiskt hotar med att det ska göra... Jag hittade en ridsportbutik som ska ligga här i Dallas som jag ska besöka i nästa vecka. Hoppas att dom har några ridbyxor som jag kan ha. Just nu äger jag inte ens ett par. Ett par ridbyxor och en ridhjälm. Jag har en ridhjälm men den är så otroligt fin så den använder man bara till tävling. Den har till och med mitt namn tryckt på sig... Täckena som hängde på täckeshängaren ligger just nu i badkaren i gästrummet och succesivt blir tvättade. Därifrån ska dom in på brodyr. Jag har gjort en liten brodyr till täckena som jag hoppas ska bli bra varjefall. Man måste göra reklam för sig själv när man är iväg sedan... Om vädret tillåter kommer jag börja tömköra Hanniball på måndag är tanken.

Företaget - ja där kvarstår ju målen att få igång verksamheten ordentligt. Nu när lite pengar kommer över för gårdarna är det väl tänkt att göra en annonskampanj varjefall. Den skall strategiskt och nogas läggas upp, inget hattenfnatt. I studion skall jag skaffa ett bord och få det att se ut som en studio och itne som ett bombnedslag. Nu har jag alla förutsättningar i världen för det känns det som.

Hundarna... att få dom reggade i AKC är ett större projekt. Utställningarna hade jag ju tänkt att jag skulle komma igång med nu till hösten, det läggs på is tills alla är reggade och klara. Nästa löp skall jag para Hoppsan och Oliver är tanken. Då är det förhoppningsvis lite svalare också! När Billan börjar löpa parar jag nog henne med Question men har inte planer på att behålla någon valp utan säljer dom som "pets" - troligen oregistrerade. Mest för att Billan ska få en kull valpar, tror det kan göra henne gott mentalt. Måste bara röntga höfterna på bägge två innan...

Musiken... jag skulle hemskt gärna vilja spela in en skiva. Det hade varit så häftigt. Men det kostar väldigt mycket pengar och jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Jag är skitförbannad på mig själv för att jag sålde elpianot jag hade. Jag har en dröm om att kunna skaffa ett nytt. Skulle vilja bli bättre på att klinka. En pianist kommer jag aldrig kunna bli men man kan alltid bli bättre...

Från och med nu skall jag göra allt med eftertänksamhet... mål med det jag gör? Varför gör jag det? Vad får jag ut av det? Jag har bara ett liv och är inte 30 fyllda ännu. Jag har otroligt många drömmar och visioner, varför inte försöka uppfylla så många som möjligt under den tid jag har här på jorden... vem vet vad morgondagen inbringar??? Jag ska ha skoj i mitt liv, det har jag bestämt mig för. Nu har jag fått möjligheten att flytta hit - "the land of opportunities" - ta dom möjligheterna då och gör det bästa av dom... gud så seriös jag börjar låta... bäst att sluta nu...

3 kommentarer:

Daniela sa...

Det låter jätte bra!Kul att du har blivit lite mer taggad till saker och ting! jag tycker verkligen att du ska börja tävla igen! Vi hade det ju så roligt när vi var ute och tävlade! Jag hade detkul i alla fall och jag hoppas att du hade det med.

Och det där med att göra en skiva! Gör det!! Du sjunger så fantaskiskt bra! Jag får rysningar och gråter när jag hör dig sjunga, Det är så fantastiskt fint!

Tawakoni? var det den sjön jag och pizza bagaren var på?Jag kom inte ihåg vad den sjön hette.. Han tyckte det var kul i alla fall och tänker ofta på det! :P kul att kunna göra någon glad! :P

Lycka till med allt! Jag önskar dig verkligen all lycka framöver! Det behöver du!

Kramar en god vän!

Prickiga Pojkar sa...

Helt rätt vännen ! man ska uppfylla sina drömmar och du är en stor inspiration för mig ! kram !

emelie sa...

härligt med mål! skicka över några till mig är du snäll. ;)