torsdag 30 juli 2009

Skendräktig

Nu var det ju ett tag sedan Co-Co löpte men plötsligt i förra veckan började hon fylla juvret och bete sig väldigt konstigt... fram med kalendern och räkna... nej, det här är försent... om det inte är så att hon dolde att hon fortfarande löpte eller ngåot sådant konstigt... Så idag åkte jag in till kliniken och tog en plåt på magen.... TOM... *puh*. Sicken lättnad. Jag kunde inte för min vildaste fantasi hur det skulle kunna ha hänt men jag har faktiskt varit förskonad från skendräktiga hundar.

När vi ändå var där passade vi på att ta en plåt på hennes höger bakknä. Ibland när hon leker hårt med Japp så blir hon lite halt så jag ville bara kolla för säkerhets skull... men det var inget större där heller... Erkänn att hon har lite skön stil när hon är drogad ellerhur? Djursjukvårdaren skulle hjälpa och klippa Co-Co's klor... men på höger fram råkade hon klippa lite tätt och det började så klart störtblöda. Och det vägrade sluta. Jag menar VÄGRADE SLUTA. Så till slut fick vi lägga ett större tryckbandage på hennes tass. Detta slutresulterade i att jag kom in med en ohalt hund men gick med en halt hund med bandage på tassen *haha*.

Väcktes i morse av telefonen... Kay ringde och skrek nästan i telefonen "sätt dig och hundarna i säkerhet, Tornado på ingång".... upp och över med hundar och hej och hå allt var det var. Det gick ganska så smidigt faktiskt. Satte på TV'n hos mamma och visst, det skulle komma severe thunderstorm och alla varningar var på... men något severe... nä... visst, det regnade som in i h*lvete, det kom nog 1 inch eller 1½ på typ 45 minuter men bara två ordentliga åskknallar och lite småblixtar. Då var det skillnad när Karin var här, det var precis på gränsen att jag tyckte att vi kanske borde varit hos mamma istället men idag var det helt onödigt att flytta alla hundar. Ja ja, gjort blev gjort, man ska aldrig ta varningar för lätt... Det är ju svårt när man själv inte har TV heller... men men, jag får nog TV i nästa vecka eller nåt sånt tror jag... Nu skiner solen varjefall men det är inte så jättevarmt...

2 kommentarer:

Maria sa...

Vilken stil hon har där på golvet :) Pegi är med skendräktig.. riktigt tjock är hon och inte alls glad, vill helst bara sova.. Men det går väl över snart hoppas jag.. Du har väl sett vad som händer hos oss ikväll? :)

Anette o Nilla sa...

Vilken härlig stil hon har!!
Nilla blir alltid skendräktig, men förra gången märkte vi att aktivering faktiskt hjälper som alla säger. När hon var som "värst" åkte hon och Hanna iväg till Stockholm på instruktörsutbildning, och hem kom en liten prick som var helt fri från skendräktigheten...