torsdag 2 juli 2009

Skatter och Museum

Igår kväll skrev Åsa på Facebook och frågade om jag ville följa med till Ripleys och gå på museum idag. Det hängde lite på mamma för jag skulle visserligen in till Dallas och gå på skattekontoret men jag visste inte vad mamma hade för planer, hon kanske inte alls hade lust att passa mina odågor till hundar, så det kunde jag inte svara på förrän här på morgonen.

Jag hade planerat att jag skulle åka vid sju, det tar dryga timmen att komma in till Dallas härifrån. Typiskt nog så vaknade jag redan klockan 5 vilket var nästan en timme tidigare än jag tänkt mig men jag gick upp och ändå så stod jag och var sen ut genom dörren... iofs gjorde inte det så mycket för dom öppnade inte förrän halv nio. Men morgonen var inte på min sida. Skulle äta frukost och ställer mig i skafferiet och bara glor efter mjölken tills jag inser vad jag gör.... skulle sminka mig och alla lampor i mitt badrum är trasiga så jag tog sminket och gick till gästbadrummet. Tänder lampan och PANG så gick den lampan också... måndag??? Näää... torsdag....
Väl hos skattemyndigheten gick det bra, det tog nästan 2 timmar men jag fick det jag behövde varjefall.

Mamma hade gått med på att passa hundarna så jag kunde få åka till museumet...

Jag fick sitta och vänta lite på dom andra tjejerna men det gjorde inte så mycket. Först gick vi och tittade i "you won't belive it". Där var det otroligt mycket konstiga och otroliga saker. Man kunde inte ta kort på allt och man hann inte se allt för det var så mycket att läsa
Här är jag bredvid en figur som är lika hög som världens längsta man... herre jisses vad man kände sig liten och jag är ändå 173 cm... jag kollade faktiskt inte hur lång han var men lång var han!!!
Sedan gick vi in i deras vaxkabinett och tittade. Det tyckte jag klart var mest intressant!

Whoopie Goldberg och Britney Spears

Walt Disney

Tom Hanks (som Forrest Gump) och Johanna Evertson-Camargo och hennes son Erik....


Jag och Oprah Whinfrey

Mr. President Obama

Ja det var jättemånga där dom hade avbildat så jag har bara valt få bilder. Det var Jesus och Askungen, Rapunzel, alla USA's presidenter, och en hel skräckavdelning. En del figurer/personer var bättre och en del var sämre

Sedan var det bara raka vägen hem. Jag har mailat iväg lite mail till dom som jag fick kontakt med på mötet i tisdags, lite för att påminna om brodyren. Här måste man verkligen stå på sig och leta kunder och jobba för lönen. Det är jag iofs inte så rädd för men det är ändå lite ovant...

1 kommentar:

Maria sa...

Jag håller tummarna för att många nappar på dina jobb.. Själv håller jag nu på att leta ideer för att göra något helt annat, kanske på egen hand. Jag vill komma på nåt bra, börja litet men som jag kan få att växa. Gärna med hundar men absolut inte ett måste. Behöver heller inte vara en och samma sak. Du som har ideer och är driftig, kan du hjälpa mej.. :)