fredag 24 juli 2009

Namnbyte???

Tiden går så himla fort... kan ni tänka er att vi har bott här i nio månader?!? Idag kan man nästan säga att flytten avslutades... min gård i skåne blev idag såld!!! TJOHOOOO. Nu är allt klart nästan. Vi (läs Kim) ska hämta lite saker som är kvar på måndag och det är pyttelite med avstyckningen kvar som vi ska få betalt för men annars så är det över nu!!! Man kunde ju hoppas bara att folk var så smarta att dom ringde över pengarna men inte här inte, så vi får inte våra pengar förräns efter helgen :(... men men, ska det strula så ska det väl göra det in i det sista ellerhur!?

Funderar på om man skulle döpa om bloggen... nu har vi ju som sagt varit här ett tag och förhoppningsvis får mamma sitt visa nästa torsdag när hon åker till ambassaden. Men jag har inget bra nytt namn... något förslag? annars får den väl fortsätta heta "the BIG move"...

Igår fick jag veta en ganska rolig men också lite jobbig sak... SWANA (organisationen som registrerar hästarna) har ändrat sig och lägger faktiskt en "inspection" - mönstring här i Dallas trots allt. Så fölisarna kommer att bli fölmönstrade den 27:e september!!! Redan nu har projektet börjat med hur i all världens namn jag ska få dit 8 hästar i ett svep och även få hem dom... Det ska hållas nästan två timmar härifrån, dom bor en timme norr om Dallas, familjen Gengenbach och jag bor en timme öster om... men jag har ju tid på mig varjefall. Skönt att jag också har fått tag i riktigt bra hö som jag hoppas att hästarna ska svara bra på. Dom äter det varjefall kanon och står och väntar på frukosthö't på morgonen. Från och med imorgon ska jag öka hömängden från 3 kg till 5 kg... Det här är ju väldigt kraftigt hö och alla varnar mig för att ge för mycket så jag får öka väldigt succesivt...

I morse fick jag fullständigt spader på mammas hundar. Som dom betedde sig. Dom skällde baskemej non stop och var helt hysteriska. Jisses asså. Men å andra sidan så är det första gången på den här tiden som jag får totalspader på dom... Geisha springer runt och biter i Olivers svans, jag tror hon kommer börja löpa snart. Oliver håller på att förvandlas till Schweizisk nakenhund... han fäller igen så jag har aldrig varit med om maken!!! Så han ser ut. Någon borste hittar jag inte heller så jag kan itne borsta honom heller. Och hittar jag en borste så får jag nog vara beredd på att jag kommer ha alla håren på mig istället sedan *haha*... Robbin muckade gräl med Oliver precis framför ögonen på mig så jag tror faktiskt inte att Question var inblandad tidigare i veckan... jag vet inte, ska inte skylla på någon när jag absolut inte var i närheten...

I morse fick vi ett sånt här underbart sommarregn. Utan åska och blixt!!! Det kom en riktig sommarskur. Vi ska få fasligt varmt i helgen igen *suck* men den här veckan har det faktiskt varit riktigt skönt väder. Vi har hållt oss mellan 32 och 34 grader nästan hela tiden. Det är lite jobbigt när man är uppe närmare och förbi 40 grader så länge som vi var. Det var nog inte rekord men nära!

Nej, det är väl så smått dags att gå och ändra på lite hundar här och var tror jag... sedan är det itne långt till natti natti. Jag går och lägger mig klockan nio på kvällarna numera och somnar som en stock... måste nästan vara något fel på mig tror jag...

kram

Inga kommentarer: