måndag 27 juli 2009

Skojsigt

Ett mål jag hade med dagen var att göra något med Hanniball... vad spelade egentligen ingen roll - det var lite utefter vädret. Hela morgonen regnade det men här på eftermiddagen kröp jag mig ut. Hanniball kom snällt i hagen och undrade nog vad jag hade i tankarna.

Menar du verkligen allvar???? Jag tycker att det där pannbandet är himla snyggt. Har ett liknande i brunt och så har Amber ett i Svart när hon tävlar :)

Nåväl, ut i hagen bar det av och det vart väl inget så där jättehårt pass. Men varför skulle det vara det? Hanniball har inte gjort något sedan i December egentligen och då var det dom få gångerna Daniela slängde sig upp på honom, det var ju inget allvarligt med det så att säga och innan dess, ja då har han ju stått ett par år. Så här i början får man ta det väldigt lugnt...

Men jag hade varjefall väldigt roligt. Det var så mysigt att gå där ute och pyssla och dona i ett hyfsat rent stall. Hanniball tyckte nog också att det var ganska skoj tror jag. Förutom duschen efteråt... den var INTE poppis... Jag kan ju tänka mig att han rullar sig riktigt ordentligt nu när han kom ut i hagen igen *hihi*...

När jag laddade av mobilen så kom ju även korten på täcket jag broderade...

Den här brodyren kommer hamna på hästens rumpa... Det blir bättre bild när allt är klart sedan...

Nu ska jag slänga in lite tvätt i tvättmaskinen, imorgon ska jag på två möten och det kan vara bra att se liiiiite hyfsad ut då eller? Det är nog inget som ger något för broderian egentligen, en ribboncutting och ett annat möte... men efter den här dagen kan det vara väldigt skönt att komma ut och röra på fläsket utanför gården också, även fast jag var i Wills Point tidigare och hämtade en god smörgås från Subways...

Amaria har förresten fått sitt pass nu!!! Tjohooo. Det gick ganska fort i år! Skönt att det är klart inför resan... Nu kom jag in på Facebook så här är en bild på henne, tagen den 15 Juni...

Rösta nu mina vänner och ha det gott!

3 kommentarer:

Becajos candyman sa...

aaa kul att du läser min blogg kollar läget hos dig oxå med jämna mellanrum...nya bloggen är jätte fin måste jag säga och fruktansvärt häst sugen blir jag när jag läser och ser dom fina bilderna!!! kram från oss

Anette o Nilla sa...

Himmel så dålig jag är på att gå in på datorn när jag är ledig... Men nu har jag läst ikapp alla dina inlägg sen sist.
Söt liten Amaria!

Prickiga Pojkar sa...

åh man blir sugen o pyssla med häst ..det var länge sedan för min del . Finfina bilder som alltid här :) kram !