söndag 19 juli 2009

Bränd

Jag lovar... jag ska inte klaga... sicken jäkla klant jag är... sätter mig på gräsklipparen i fem timmar i strålande solsken i linne och shorts - UTAN SOLSKYDDSFAKTOR!!!! Resultatet tror jag ni kan lista ut själva.... speciellt ryggen där jag ändå inte hade nått... morgondagen kommer nog göra jäääääääävligt ont tror jag... men är man så dum så får man väl skylla sig själv för jag har massa krämer hemma jag hade kunnat använda, men tänkte bara inte på det... men gräset är klippt. Både fram och baksida på gården. Nu är det bara baksidan av maskinhall och stall kvar och det tar väl en tre eller fyra timmar i morgon...

Jag har äntligen fått höleverans idag. Skönt skönt. Och nu var det grönt och fint alfa-alfa hö jag fick. Man kan säga att det är ganska likt svenskt hö men mycket finhackat. Resultatet blir att när man ska slänga in det i hagen kan man ha hälften på sig. Speciellt om man är lite svettig som jag var... Hästarna verkade gilla det men det är så pass varmt att dom vill nog itne äta. Dom blir ju bara varmare av att äta så jag tror att man får fodra sent på kvällen, strax innan det blir mörkt
Annars har både gårdagen och dagen varit svalare än tidigare. Från att ha varit på 38-41 grader är vi nu nere på 30-32... TJOHOO. Vi fick en Severe Thunderstormvarning och när jag satt på gräsklipparen kom ett par droppar men inget som ens fick mig att sluta klippa gräset... en onödig varning kändes det som... men men... den kvarstår till klockan nio ikväll så man vet ju aldrig, kan ju komma...

GETEN ÄR BORTA!!! Någon måste ha varit här och hämtat den igår för jag och Kay såg den inte på kvällen och idag kom grannen och frågade om jag hade sett något vilket jag inte hade och han hade varit där för att ge den vatten när han såg att grinden var öppnad... Så han fick inte bli någon maskot för grannskapet...

Igår kom som sagt Kay förbi på eftermiddagen. Hon hjälpte mig att installera A/C'n i fönstret. Den funkar super! Nu kommer det bli jobb av :) Lite senare på kvällen kom Michelle, som var vår mäklare när vi köpte det här huset, hennes pojkvän och hennes dotter över på Tacos. Jag kallade det "Svensk Taco" men det var mest för att jag har saker i min tacos som dom nog aldrig skulle drömma om... banan, avocado, morötter, majs... dom har ju däremot bönor (!) i sina tacosar här... blä säger jag. Men vi hade det varjefall jättetrevligt! Ett litet tappert försök att få ett socialt umgänge eller nåt sånt...

Det märks att det är semestertider nu. Statistiken dalar som en sten i vatten. Antingen är det för att det är sommar eller så är det för att bloggen börjar bli tråkig... vad vet jag...

Annars har det väl inte varit så mycket... det som jag tänkte mig skulle bli en lugn dag har blivit en gräsklippardag... imorgon är det en ny vecka... se vad den innebär...

2 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

Hej ! hoppas det inte gör allför ont på dig i dag ..jisses så varmt ni har !
Nä du gumman din blogg är absolut inte tråkig..folk semestrar nog..har inga besökare jag heller :( trist är det o inte hjälper det att det regnar heller, dem kunde ju sätta sig vid datorn då menar jag ;)
Hälsa dumlebubben !

emelie sa...

eftersom jag är lite korkad varje år (minst en gång) så får jag fnissa lite åt det brända. i år brände jag mig så illa på tånga hed att jag var röd (obs röd, inte rosa!) i en vecka efter och sen tappade jag hela ansiktet, även hårbotten! ja det är väl så att man har mycket annat för sig på sommaren. jag läser oftast som vanligt men har inte samma tid att kommentera allt.