tisdag 30 juni 2009

Japp skadad och Affärsmöte

Efter en god natts sömn var jag inställd på en dag med möten mitt på dagen och så blev det också iofs. Men jag skulle släppa ut alla hundar på morgonen och plötsligt sa Japp att "Jag ska in i huset". Han bara vägrade vara ute. Okej sa jag, du får vara lyxhund och inne då... plötsligt såg jag att han haltade till på höger bak. Det gjorde han också för ett par dagar sedan, bara två-tre steg och sedan var det inget mer. Då trodde jag att han kanske trampat snett eller att höften gjorde lite ont igen men nu lade sig Japp ner och jag såg det härTyvärr inte världens bästa bild... närbild med mobilen är inte lätt... men klons innandel var inte riktigt där den skulle vara. Jag insåg ju ganska snabbt att det här inte var någon ny skada utan han hade nog haft den sedan han haltade till senast. Ringde djurkliniken och jag fick komma och lämna honom direkt. Det var bara att slänga sig i bilen och åka iväg med honom. Det var inte akut för hans del men jag skulle vidare på möte i Dallas och var tvungen att åka hem emellan och sminka mig och göra mig i ordning så man såg lite välvårdad ut varjefall. Men jag hann gott och väl. Det här affärsmötet eller networkingmötet, vad man nu ska kalla det, var ett möte jag hade blivit inbjuden på genom kontakters kontakter. Här i USA är man mycket för det här med networking av olika slag och det här var väl en av dom "finare" varianterna. Den hölls på en country & golfclub och för att vara med i den här gruppen ska man gå igenom en ganska komplicerad process. Det är hyfsat dyrt ($300 / år) men man kan vara gäst hur mycket som helst... men det var väldigt bra för mig att vara där. Jag fick en hel del kontakter och förhoppningsvis kan väl något av detta ge något i framtiden. Det var många visitkort som delades ut efteråt varjefall :) vilket alltid är positivt!

När detta var klart ringde jag till djurkliniken och hörde hur det gick med Japp. Jo han var redo för hemgång. Perfekt, jag hade drygt 1½ timme ut till sjukhuset så det skulle passa... Japp hade inte velat att man rörde klon (vem hade velat det) så man hade drogat honom lite men det märktes inte något av när jag hämtade honom. Däremot ska han nu ta det lugnt i två dagar... tur att det inte är längre säger jag!!! Så nu ligger han en stund i sin bur med ett lila jättefint bandage runt tassen...


Lilla skruttet mitt...

Under dagen har vi även fått det bekräftat... GRANNARNA FLYTTAR I HELGEN!!!! Har ni hört!!! Vi blir av med pitbullshundarna i helgen! SÅ UNDERBART!!! Man vet inte vad som kommer efteråt men vi har sett att något har varit på gång och idag har vi fått det bekräftat!!!

Sedan behöver jag en liten hjälp... jag utlyser härmed en liten tävling... Jag behöver komma på en bra slogan till företaget. Tyvärr/självklart (beroende på hur man ser det) måste den vara på engelska och "Daimilus Embroidery" måste finnas med... det här är en tävling som kommer pågå hela Juli månad ut. Självklart utlovas ett finfint pris, men vad, det säger jag inte riktigt ännu... men fint är det! Jag kommer tjata om tävlingen med jämna mellanrum för att påminna er!!! Ni får skicka in hur många tävlingsbidrag ni vill och dom kan ni maila till mig på daimilus@gmail.com...

Det var nog allt för idag tror jag. Imorgon är det dags för nya affärskontakter som ska knytas fast nu på en ribboncutting på Chamber of Commerce här i Terrell...

3 kommentarer:

Maria sa...

Stackars lille jappen.. Tur det inte var värre iallafall. Och tävling, jag som är såå kass på att komma på sånt dära.. men jag ska tänka och försöka iallafall.. :)

Anette o Nilla sa...

Stackars lille Daim, hoppas han snart blir bra i tassen.

Prickiga Pojkar sa...

jag ska tänka så det knakar på slogan ..juli ut måste man ju komma på nåt. Skönt att det bara blev lite vila för japp som verkar så glad o go o sprallig :)
ha det gott o hoppas affärskontakterna leder till massa roligt jobb :)