måndag 15 juni 2009

Ensam igen...

Efter ett par hektiska dagar har Karin nu lämnat mig till min ensamhet och dragit sin kos vidare till Los Angeles. Vi har hunnit vara på Six-Flags som är en nöjespark här i Dallas. Det var fruktansvärt varmt och även fast man tyckte man drack så räckte inte det. Jag fick huvudvärk men Karin klarade sig varjefall... Efter ovädret har vi haft upp mot 39 grader i skuggan och det är varmt om ni undrar... Mina aktiva utehundar har förvandlats till inneliggande sofflockar. När dom är ute gör dom sina behov och sedan sysselsätter dom sig med att försöka komma in på alla sätt och vis...

Idag lämnade jag som sagt Karin på flygplatsen i morse. Jag har precis fått SMS från henne att hon kommit fram, två timmar försenad. När jag kom hem hade jag en order med 12 T-shirtar som skulle broderas. Det var djurkliniken som skulle ha dom och jag hade verkligen ingen lust eller energi att göra dom idag men jag kände att jag var tvungen. Jag fick dom i torsdags så det såg så bra ut om dom levererades idag. Och jag lyckades få ändan ur vagnen och göra dom!!! Faktiskt den största orden hittills sedan flytten... ha ha... det visar lite på hur lite man kommit igång. Men det ger sig. Dom var nöjda och glada kunder varjefall ... När jag kom hem har jag suttit och läst lite bloggar. Jag har ju inte hunnit det dom senaste dagarna. Gick också ut och försökte fota hästarna i hagen lite. Dom var helt genomsvettiga av värmen. Ska se om jag kan få tag i fläktar att sätta upp i stallet så får man ta in dom på dagarna helt enkelt när det är så här varmt...

Covergirl DW i egen stil...

Charisma och Covergirl DW

Acriz DW

Måste försöka filma dom någon gång för den här damen kan verkligen röra på sig!!!

Senaste tillskottet Dot Com DW. Hon är verkligen ädel och vacker

Dot Com DW

Den rädda men ack så nyfikne Sugarsmile DW


Strega undrade för läääääääääääääääääääääääääääääääääänge sedan vad vi använder för "mellanlägg" när vi broderar handdukarna... jag har hela tiden glömt att svara på det men nu så... Jag vet inte riktigt vad du menar med "mellanlägg" men om vi börjar nederst så har vi något som heter Backing. Antingen svart eller vit. Används alltid när man broderar förutom när man gör kepsar för då brukar det vara förlaminerat på insidan. Backingen används för att stabilisera tyget. Ovanpå backingen lägger man handduken (eller vad man nu ska brodera) och sätter det i ramen. Sedan lägger vi på en plast som försvinner när den bli fuktig. Den plasten används bara till handdukar eller tjocka fleecetyg och man har smal text. Den hindrar tråden till att försvinna in i handduken. Så jag blir lite konfunderad när du skriver "mellanlägg" för det som är i mitten är ju handduken... Hoppas varjefall att du förstår min förklaring...

Nu blir det bara en lugn kväll. Är lite trött trots att jag sovit gott i natt...

Hä Dö!

3 kommentarer:

Maria sa...

Va fina fölisar! Dot Com var verkligen jätteädel och fin.. Jag börjar mer och mer längta efter häst igen. Fast jag nöjer mej med att gå och klappa och mysa med dom, rida kan nån annan få göra.. Det har jag inte tid med längre.. :)

Anette sa...

Gu va Dot Com är en häst i min smak =) Ser verkligen snygg ut!

Strega sa...

Tack för svaret om mellanläggen - och du har förstås helt rätt; något mellanlägg är det inte - hihi!
Det var det översta lagret jag undrade över, men vi gamla "sytanter" kallar alltihopa för mellanlägg, oavsett om det hamnar överst eller underst... och oavsett om det är i tyg, rivbart, sköljbart eller sånt man tar bort med värme.
Sånt som försvinner med kallvatten var det jag for efter i just den här frågan. Jag är inte riktigt sams med det jag har haft tidigare (tycker att det alldeles för lätt blir smårester kvar) och letar efter ett alternativ. Nu vet jag vad jag ska leta efter. TACK! :)