tisdag 16 juni 2009

Lugn dag

Redan när jag satt framför datorn igår kväll snurrade skallen till ett par gånger. Inget allvarligt. Gick och la mig och sov som en stock hela natten men när jag vaknade var lite av yrseln kvar. Jag låg kvar lite extra länge och myste. Trots att jag sovit gott och djupt så var jag fortfarande väldigt trött. Så till slut, vid åtta tiden var jag ju tvungen att gå upp och släppa ut valparna. Satte mig framför datorn och bara segade... gjorde inget speciellt. Så jag vart inte påklädd förräns klockan var framåt halv tio på förmiddagen. Jätteskönt vart det. Halv elva åkte jag med mamma in till stan, hon hade lite ärenden att göra och jag skulle handla hästmat. Så skönt, hästarna har haft det tufft med värmen och stona har tappat rejält i vikt här efter födslarna men nu verkar det som om det håller på att vända. Dom går mer och mer upp i vikt igen :) Hittade ett nytt foder med extra fett i idag som jag ska testa :)

När jag kom hem var jag duktig och trotsade värmen och gick ut och mockade tre boxar. Efter dom tre boxarna var jag tvungen att ta en paus och dricka för vi har 39 grader varmt här idag... Det var nog därför jag var yr igår och i morse, jag hade nog druckit för lite... Även fast man tycker att man dricker och dricker och dricker så är det ändå för lite i dom här temperaturerna...

Resten av dagen blir nog ganska lugn har jag en känsla av... ska läsa min bok och så lär jag väl somna en stund om jag känner mig själv rätt... kanske mocka dom tre sista boxarna ikväll, annars ska jag nog pula lite med hemsidan...

Tog lite bilder från mitt kök i morse så ser ni vad jag ser när jag vaknar...

Acriz DW och Sugarsmile DW

6 kommentarer:

Strega sa...

39 grader?! Jag ska sluta klaga på våra 11 med duggregn till. Vi kan åtminstone klä på oss, men vad göra när det är för varmt??

Maria sa...

Hu va varmt!! Jag skulle aldrig stå ut...

Anette o Nilla sa...

Nog för att jag klagar på att värmen aldrig kommer hit, men 39 grader låter lite för varmt ändå, förstår att man inte kan göra annat än ta det lugnt. Fast... lite härligt låter det också förstås. =)

Pia sa...

Fy för bubblan vilken hetta Hade jag aldrig fixat

Prickiga Pojkar sa...

jisses så varmt ni har..det går inte att föreställa sig tror jag. Vilka OTROLIGT VACKRA bilder i båda uppdateringarna här som jag missat ! Hälsa dumlebubben !! i morgon ska jag hämta ut jackan !! *tjohoo*

nettan sa...

39grader i skuggan hade jag ALDRIG fixat,jag klagar när det är 22 grader i skuggan.trevlig midsommar!