söndag 28 juni 2009

Långsam?

Pia skrev i en kommentar igår att hon tyckte att min blogg var slö och ladda, är det fler som upplevt detta? Trots att vi har satelituppkoppling så är den ändå inte så jätteslö. Expressens hemsida för exempel är betydligt långsammare och då är det ändå en tidning som borde ha ganska ordentlig kapacitet i jämförelse med min... skriv gärna en kommentar om ni vad ni tycker för är det så så får jag väl ta bort bakgrunden vilket jag skulle tycka var ganska trist...

Söndag - städdag. Lite har jag fått städa varjefall. Jag har fått damsugat hela huset vilket var väldigt nödvändigt kan jag säga. Japp hade disikerat en leksak och valparna hade haft skoj med en pappersrulle så jag hade som snö inomhus. Det tog ett bra tag att plocka upp. Annars har det varit lugnt. Vi har till och med fått en liten liten skvätt regn. Det ska komma mer i morgon. Risken är ju då också att det kommer massa dunder och brak med regnet eftersom det varit så extremt varmt. Ja idag har vi i och för sig haft det svalt med bara 37 grader...svalt var det ja...

I morgon är det måndag - ny arbetsvecka...

6 kommentarer:

Strega sa...

Sidan laddas "OK-fort" här. Jag är inte avudsjuk på er utomhustemperatur alls...

Pia sa...

Klagokäringen här ;) Det kanske bara e min dator Bra att du frågar andra så jag får reda på om det är min dator som e slö eller ej(fast det tar rätt lång tid på jobbedatorn med)
Lite regn hade inte varit fel här heller Gräsmattan börjar bli brun...
Annars ska jag ha en städdag här idag så jag kan få ha semester sen Ha det gott Kram

Anette o Nilla sa...

oftast så laddar sidan upp tillräckligt snabbt, ibland kan den ta lite tid. Men nu öppnar jag den mest här på jobbet, hemma är det lite segare, men helt ok ändå.

37 grader - puh... jag gnäller här och vi har "bara" 28 grader..

Prickiga Pojkar sa...

ja sidan går lite trögt för mig men så är min dator på seg humör också ;)
Ha det gott sötnosar!

emelie sa...

inget konstigt här, däremot är det svårt att läsa här eftersom ett hästhuvud lägger sig ivägen och vit text på vit hästdel funkar dåligt. men som sagt, inget konstigt med farten.

Marlen sa...

Hei igjen Cilla
Vil bare si at jeg ikke har problemer med å få ned din side, det går veldig fort. Enda har jeg en liten og etter min mening slöv data. Så ha din bakgrunn, den er så flott. Her har vi enda en dag med 30 grader ser det ut som. Man bare nyter, hundene blir slöve å vil bare ligge inne. Aktivitetene tar vi tidlig på morgenen eller om kvelden. Håper du har det fint å får en finfin uke.
Mange hilsner fra Marlen og prikkene