fredag 26 juni 2009

Världen i chock

Beskedet kom igår... beskedet jag inte tror någon har missat... inte någon i hela världen... Michael Jackson är död. Hur kommer det sig att många duktiga och hedersamma artister (Elvis, Freddie Mercury mfl och nu MJ) dör i så tidig ålder??? Man kanske ska vara glad för att man inte är någon stor känd artist... Michael var en av mina idoler när jag var liten. Senare år har väl idolstatusen avtagit lite men jag beundrar hans musik, hans talang för både dans och musik. Satt och kollade på Good Morning America här på morgonen och till och med fällde ett par tårar. Ett otroligt vackert program där man verkligen hedrade hans musik och hans liv som artist. Det är som om USA står still i väntan på obduktionsrapporten.

R.I.P Michael Jackson
Your music will always live



Värmen här kvarstår. Man får jobba tidigt på morgonen och seeeeent på kvällen. Mitt på dagen är det innomhusarbete som gäller. Ikväll ska jag åka till norra Dallas, en del som heter Mc Kinney och faktiskt gå på en liten fest. Vi ska tacka av en tjej, Marie som flyttar hem till Sverige igen om någon månad. Det lär nog bli ett snyftkalas det med har jag en känsla av... men jag ser fram emot det för jag tror det blir väldigt trevligt.
Annars har de senaste två dagarna praktiskt taget bara gått till tankeverksamhet. Hur ska jag kunna nå ut med företaget till folk? Och hur ska man göra det utan att det kostar massa pengar i reklamkostnader? Det är väl inte så ideerna sprutar ur skallen på mig men en och annan kommer dock då och då... får en hel del hjälp av vänner här omkring också... kontakter och ideer är alltid bra att få från fler håll...

Imorgon får det bli en roligare blogg

3 kommentarer:

emelie sa...

ja chock är rätt ord. har nog inte insett helt än. men att han dog ung kom inte som en överrasking för mig, tyvärr. :( världen var inte alltid så snäll mot michael och jag hoppas att han nu fått den frid han hela tiden förjänat.

Anette sa...

Jag är oxå i chock. Fällde nån tår inatt när jag hörde beskedet på radion =(
Han är och kommer alltid vara king of pop

Prickiga Pojkar sa...

jaa ledsamt..jag lyckades inte få nyheten förrän i eftermiddags o trodde inte alls på det först..känns konstigt att han är borta !