måndag 22 juni 2009

Måndag - del 1

Ny vecka - nytt tidsschema... jag hade ju också satt mig upp för att göra min lilla egna EFIT-dag vilket jag så här långt har lyckats med... dock är klockan bara 8 på morgonen men ändå...

Klockan ringde... tittade ut genom fönstret och insåg att det var mörkt fortfarande. Belysningen i stallet är ganska dålig så jag beslöt mig för att somna om en halvtimme. Det var väldigt skönt. Fast när klockan ringde halv sex var det ganska mörkt ändå... klev upp kvart i sex och släppte ut dom stora voffarna. Tyst från valprummet, dom sov.

Klockan sex var jag ute i stallet och började mocka. Det var bara tre boxar som var väldigt lätta men skönt att ha det gjort varjefall! Beslöt mig för att låta Hanniball vara idag och ta tag i projektet foderkammare som verkligen var ett projekt...


3½ tunnor med plast och papper gick jag iväg med till containern. En stressad mus fick sitt boende förstört men jag slapp varjefall se skymten av någon orm. All plast och papper hade legat i en stor hög och det är ett drömställe för sådana djur... Kvart över sju var jag äntligen färdig... rent och snyggt. Tror inte det varit så rent ens när jag flyttade hit...

Gick in och böt om på hundarna. Nu hade valparna vaknat och var glada för att få lite frukost och komma ut. Jag måste få tag i en röjsåg så jag får bort det höga gräset i den andra hagen. Vi har massa stenar där och det är gräs runt vilket också gör att det blir ett härligt ormbo så jag vågar inte släppa hundar där förräns det är rent och snyggt runt stenarna. Sedan finns det inte någon trappa ut till den hagen vilket gör det lite knöligt... men det kommer. Det tar bara lite tid och man får trixa lite. Än så länge är det ju inte så varmt ute idag så valparna kommer kunna vara ute ganska länge tror jag....

Nu är klockan åtta och jag har precis fixat lite frukost till mig som jag ska äta. När det är gjort ska jag vika lite tvätt, duscha och gå ut i broderian och jobba lite där... så får vi se om jag uppdaterar vid lunch eller om det först blir ikväll igen...

1 kommentar:

Prickiga Pojkar sa...

va roligt att få se din dag :) kikar in snart igen :)