onsdag 3 juni 2009

Mammas visa

I går kväll, klockan 20:28 damp det ner ett mail i min mailbox... någon konstig forumla som rubrik men något gjorde mig bekant med den... inte konstigt... det hade att göra med mammas visa!!! Mamma har nu blivit godkänd i alla instancer och har blivit kallad till ambassaden den 29 juli!!!! TJOHOOOO. Mamma har tjatat som 17 på mig att när jag får något från Visa center så måste jag ringa. Så jag gjorde som jag blev tillsagd - jag ringde. Att klockan var strax innan fyra på morgonen sket jag högaktningsfullt i då mamma hade varit väldigt tydlig på denna punkten *haha*... Och jag ville faktiskt också ge henne nyheten själv och inte via mail. Det är inte skoj. Och hon blev jätteglad så klart. Nu har hon ett läkarbesök hon ska göra en eller två veckor innan besöket, och det måste göras i Sverige och när intervjun är färdig måste hon stanna en vecka till i Sverige för att hinna få tillbaka passet med visumet i, sedan är det klart!!!! Så skönt!!! Jag vart väldigt glad för mammas skull och hade nästan svårt att sova men jag var så trött så det gick ändå!

Jag och mamma beslutade i morse att inte sälja Carmen till den tiltänkte köparen. Det kändes inte rätt att hon dels inte kunde betala valpen som avtalat och dels går bakom ryggen på oss. Så jag har skickat tillbaka handpenningen och så får det vara med det... men det ser ut som vi har en annan köpare på G redan nu :)

Idag har jag gjort en jacka till Prickiga Pojkar. Fast tro inte att ni får se den ännu. Jag tycker att Ann-Sofie ska få se den i verkligheten först, hon har fått se bild på den men ni kan allt få hållas lite stången *hehe* jag åkte in till posten för att skicka den men kom fem över fem och då hade dom stängt! Det visade sig att dom stänger redan halv fem!!! Jaha, då lärde man sig det! Så jag får åka och skicka den imorgon istället.

Sportaffären här i stan ger mig mer och mer arbete. Deras egna brodyrmaskin kommer stå helt still snart. Men den är väldigt gammal cokså säger dom, jag har bara sett den på lååååångt avstånd. Och jag klagar inte. Det är inte några större saker som kommer in men många bäckar små blir en stor å... Nu i eftermiddag fick jag med mig tre jackor som ska fixas. Två bröstbrodyrer och en ryggbrodyr...

Annars har det inte hänt så mycket här. Jag börjar verkligen längta tills mamma och Karin kommer på lördag. Det är ganska ensamt här utan någon att prata med. Det är mycket jobb med alla hundar, det ska man inte sticka under stolen med men lika mycket det att inte ha någon att prata med. Hundarna ger inge bra svar och frågar jag mig själv så vet jag redan svaret i förväg... Det är ju aldrig någon som kommer och besöker en heller och jag känner ju inte så många häromkring. Och dom man känner - dom jobbar... Visserligen har jag haft häcken full och har dom sista dagarna också så om någon kommer dom här dagarna så blir det nästan bara jobbigt eftersom det är så mycket att göra...

På schemat imorgon står:
  • Brodera tre jackor
  • köpa hundmat
  • fixa och dona med hundarna som vanligt
  • klippa gräsmattan (tar minimum fem-sex timmar)
  • skicka jackan till Prickiga Pojkar
  • Fixa gästrummet (har fortfarande inte gjort idag...)

Ja och sedan har nog den dagen gått... På fredag skall jag ägna hela dagen till att städa mammas hus och klippa gräsmattan så mamma kommer hem till någorlunda trevligt. Det är iofs inte så mycket som är ändrat sedan hon åkte men ändå... och så måste jag handla... viktigt... och på lördag förmiddag måste jag städa mitt eget hus och sedan är det ju bara iväg till flygplatsen och hämta tjejerna!!!

Det fick bli en dag med bara text idag... jag orkar inte sätta mig och redigera bilder... för slö helt enkelt... klockan är mycket...

Godnatt

6 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

finaste jackan nånsin hälsar både jag o anders !! du skickar den till s.vinden 8 E väl så inte den andra tanten får den hihi jag skulle iof komma på henne snart ;)
förstår att du längtar efter sällskap nu ! o va skönt det ordnat sig för din mamma :)
valpköpare har en förmåga att bli bortsållade av magkänslan så det gjorde ni helt rätt.stor kram till dig o dumlebumlingen:)

Pia sa...

Åhh nyfiken på Ann Sofies jacka ... Härligt att det löser sig med Pias visa

Eva sa...

Blir jättenyfiken på Ann-sofies jacka.

Karin sa...

Snart, snart är jag på väg!!
Det ska bli så kul att få komma till Texas och hälsa på Er.
Jippiee!

Anette & Nilla sa...

Grattis!! vad skönt att allt blir klart nu med mammas visa.
Ser fram emot att få se bilden på jackan också.

Anna Karlsson Widmark sa...

Vad skönt att det ordnade sig med Pias visum! =) Jag vet inte var jag ska jobba i höst, men den som lever får se... inte alls osäkert, näe.