fredag 5 juni 2009

Städdag

Puh... stön, stång, flås, klagan... det är jobbigt att städa! Nu har jag städat mammas hus i 5 timmar och knappt kommit hälften... jag har kvar att tvätta golven i köken och hela hundavdelningen. Jag inser att jag lär itne hinna klart så som jag vill tills mamma kommer hem imorgon men jag får göra vad jag kan helt enkelt... Nu är jag hemma hos mig och släpper ut mina vuxna hundar en stund vilket egentligen var totalt lönlöst *haha*. Dom vägrar vara ute!!! Dom verkligen försöker på alla sätt och vis dom bara kan att komma in igen för det är för varmt för dom helt enkelt... men just nu står dörren öppen så dom kan välja vad dom vill... skönt för dom varjefall!

Idag fick jag ett litet mail från Helena som har Amber... Det bekräftade bara att jag tog helt rätt beslut iatt låta Amber vara kvar hos Helena ett år till för tillridning!!! Som det ser ut nu så kommer Amber över hit i november men det återstår att se. Det kanske går så bra för dom på tävlingsbanorna i sommar och höst så jag omvärderar det jag tänkt mig... haha... men Helena skickade med lite bilder varjefall!

Det är tur att Amber är chipmärkt för enligt passet har hon inte några vita hår i pannan!!!! Dom där har kommit ju äldre hon har blivit. Nu är det ju nästan ett helt stjärnämne hon har där!

Amber blir longerad... duktig flicka... hon är så söt tycker jag. Synd att hon inte blev lite större, hon är bara strax ovanför 161 cm... men jag har ett mål. Jag ska banta så mycket så att när hon kommer i november ska det se ut som ett någorlunda ekipage... inte en elefant på en ponny...

Helena och Amber är ett riktigt trevligt ekipage att titta på... dom ska ut och tävla LA här i sommar är tanken. Jag kommer vara så jäkla nervös när jag vet att dom ska tävla... nästan bättre att Helena skriver ett mail att "nu har vi varit och tävlat...." ha ha
Amber är då Amber... gräset ÄR godare utanför...och hon är som sin mor, gör allt för att komma dit...
Mamma har idag varit på läkarundersökning för försäkring efter trafikolyckan (eh... den var alltså 2005... så det är inget nytt som hänt). Det har tydligen gått jättebra. Jag har bara hört mormors ord men mamma har tydligen varit nöjd och glad när hon satte sig på tåget mot Köpenhamn på fredagkvällen. Jag vet även att Karin har lämnat sitt hem, hon ska sova över hos en kompis som ska köra henne till flygplatsen imorgon... Är det inte lite komiskt... jag ska hämta två personer på flygplatsen i morgon, en flyger från Landvetter via Frankfurt till Dallas och en flyger från Köpenhamn via London till Dallas och dom landar med 1½ timmes mellanrum... och vet ni vad? JAG GLÄDER MIG!!!!! Jag ska få lite sällskap!!!
Nej, jag får väl ta och fortsätta med städandet... det är ju nästan ett evighetsarbete men jag hoppas att mamma blir glad imorgon när hon kommer hem till ett rent hus... jag får göra så mycket jag hinner helt enkelt!
Kramiz

2 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

ja puh det är jobbigt att städa dessutom i värme..du e duktig !Ha en toppenhelg !

Maria sa...

Hoppas du hinner färdigt med städningen fast jag tror att din mamma blir lika glad ändå... :)