söndag 21 juni 2009

Kommer inte igång

Söndag... städdag... men jag har varit slö idag. Gårdagen var lite jobbig eftersom jag var tvungen att gå upp tidigt. Klockan nio senast skulle jag vara i Dallas. Det var midsommarfirande med SWEA. Men det tar en timme att åka dit vi skulle vara och alla hundar skulle fixas innan och jag själv skulle göras i ordning... så uppstigning halv sex och det skulle visa sig ändå bli stressigt. När klockan var 7:45 satte jag mig i bilen, satte hörlurarna och musiken i öronen, sminkade mig det sista och gick in i min egna lilla värld medans jag körde till Dallas och var faktiskt framme i god tid. Kom dock på att picknicken hade jag inte med mig och frukosten hade uteblivit... något jag inte behövde oroa mig för för att alla körtjejerna bjöd mig på bullar och bagels så jag vart proppmätt! Tack tjejer! Förmiddagen bestod av stångresning, sång, lek för barnen och trevlig picknick. Tyvärr kunde inte mamma följa med eftersom vi i kören skulle vidare till Ikea och sjunga sedan och det skulle bara bli jobbigt för hundarna så hon stannade hemma.

När man kollar på bilder från ett svenskt midsommarfirande så förstår man att "utlänningar" måste tycka vi är helt knäppa i bollen som dansar runt en stång och försöker se ut som grodor...

Nåväl, klockan 11 åkte vi vidare till IKEA för att sjunga där. Jag hade blivit "varnad" för att det här med Ikea inte var så skoj eftersom att folk inte förstod varför vi var där, man brukade stå i ett hörn och ingen lade märke till oss. Men jag tyckte det var jätteskoj faktiskt. Vi gick runt i varuhuset och sjöng, hoppade små groder och dom som lyssnade verkade tycka det var riktigt trevligt! Folk tog fram kameror och mobiler och fotade sig med oss och även svenskar som var med på midsommarfirandet på morgonen hade kommit med för att klappa takt och heja och tjoa och timma så jag tyckte det var jättetrevligt!!! När vi sjungit färdigt fick vi mat av Ikea och vid halv två åkte jag hemåt. Fast det var bara hemåt och hämta mamma. Sedan åkte vi iväg på Cowboy Trade Day. Det var intressant. Tyvärr tog jag inte några bilder där för det kändes inte riktigt rätt. Det var ett band som spelade och så var det lite loppis på allt möjligt. Men det var mest nya saker och en del hästprytlar och sånt som såldes. Riktigt kul att se faktiskt. Kommer det fler sånt som vi går på ska jag fota...

Väl hemma var det bara att ta tag i hundar och valpar och allt vad det var. Jag hann också sitta och läsa lite i min bok... Karin lämnade en bok "PS. Jag älskar dig" heter den. Karin verkade väl inte tycka den var en full pott men jag gillade den riktigt mycket faktiskt! Eftermiddag och kväll gick fort och tidigt i säng blev det. Jag vart varnad att stå på Stand By för Kay. Hon har en tik som ska få valpar för första gången... och det verkar vara många valpar. Men natten var lugnt och när jag hade segat mig ur sängen i morse (halv åtta *kors i taket*) så fick jag ett SMS där det stog "no pups yet".

Tanken var ju att städa idag. Att jag tog sovmorgon skulle visa sig ödesdigert. Valpburarna var så äckliga så det straffade sig. Så det var bara att ta tag i det rummet. Ut med alla burar, torka av alla väggar damsuga, fixa underläggen och diska vattenkoppar och in med alla burar igen, avtorkade i gallret. Då försökte jag möblera om lite men det gick inte... burarna har bara en dörr vilket gjorde att det är ganska begränsat hur dom kan stå eftersom dom är så stora. Cockrarna bor i dalmatinerburar och dallisarna bor ju i s:t bernhardsburar... stort ska det vara! Det går ingen nöd på dom på natten varjefall. Men när allt det där stöket var färdigt så hade liksom energin tagit sluuuuuuuuuuuuuuuuuuut. Så resten av huset får vara helt enkelt...

Imorgon är det måndag och då börjar min nya dagsplanering...

05:00 Uppstigning, utsläpp vuxna hundar
05:30-8:00 stalltjänst (motionera Hanniball framförallt)
08:00 Utsläpp valpar - frukost vuxna
8:30-ca 11:30 brodyr
11:30 insläpp hästar
12:00 Insläpp valpar (lunch), erbjuda vuxna att gå ut vilket dom säkert inte vill egentligen pga värmen...
12:00 - 16:00 brodyr
16:00 utsläpp valpar
17:00 utsläpp hästar
18:00 insläpp valpar - utsläpp vuxna (som då har ätit middag)
20:00 insläpp vuxna - utsläpp valpar (som då har ätit middag
16:00-20:30 Förbereda dagen efters brodyrer
20:30 insläpp valpar CILLA SOVA!!!!

Ja ja, det är väl lite ungefärligt så där men det är en plan varjefall... den måste hålla någorlunda vajrefall... Kanske ska göra en egen EFIT dag imorgon... EFIT - Ett Foto I Timmen... se hur det går... en liten egen måndagsutmaning... ha ha. Som om jag inte har tillräckligt att utmana mig med...

Ha det gott!

3 kommentarer:

Prickiga Pojkar sa...

jaa efit o gärna med dumle bild ;) nädå jag försår om du har mer än nog o göra !jag fick en mms bild på sockertroll i går ska se om jag kanske kan skicka den vidare till dig :) han är så likt dumle!hade fått samma teckning i ansiktet..så stilig !!
Ha det bäst o glöm inte vila o sova mellan varven :)

Saint Cox sa...

Jag lovar att binda en riktig krans till dig nästa år, Mamma

Maria sa...

Jaaa, gör EFIT, det tycker jag är så roligt att se när folk gör. Själv är jag superdålig på det men ska nog ta mej i kragen.. :)