tisdag 2 juni 2009

Avbetande av listan

Hej allesamman!!!

Det är så sällan jag säger hej till er så det gör jag idag...

Vaknade i morse och klev ur sängen... insåg att hm... min mage är inte på samma status som jag just nu men det gick över. Såg ett hot om regn på mobilen så jag ville komma igång med hundarna snabbt. Det gjorde jag också. När alla var ute tog jag tag i som tre sista boxarna i stallet. Gud vad nöjd jag kände mig sedan. Jag skrev en lista i söndags där jag delade upp vad som skulle göras varje dag för att jag skulle hinna med det och den listan är hyfsat maffig kan jag säga... Vid tio började det regna lite så jag tog in alla hundar men insåg ganska snabbt att något större regnväder skulle det inte bli här. Satte mig i bilen och gav mig av mot ärendena jag skulle göra. Banken, doktorn och på hemvägen förbi sportaffären och hämta upp en väska som skulle broderas... passade också på att köpa en sallad från Jack In The Box så jag slapp engagera mig i maten viket var skönt. När jag kom hem och hade ätit min sallad tog allt bara tvärstopp. Jag vart så trött. Det bara gick inte... jag gick och la mig i 20 minuter för att ha en sportslig chans. Tur att jag satte klockan på ringning för annars hade jag nog inte vaknat ännu... fick lite lust att gå ut och fota så jag tog kameran med mig ut och släppte först ut mammas hundar igen. När det var gjort hade fotolusten egentligen försvunnit men det blev lite hästabilder ändå...


Dardanella... det närmar sig för henne. Jag tror att det var runt den 20:nde Juni hon skulle ha men jag tror hon fölar innan. Juvret är hyfsat stort nu...Karin kanske har tur att få vara med trots allt på en fölning...


Från vänster: Charisma (dricker), Covergirl DW, Always Dallas DW (förgrunden), Acriz DW (bakgrunden)




Herren på täppan, Hanniball

Always Dallas DW



Charisma och Covergirl DW. Charisma har aldrig varit så här överbeskyddande över sina föl som hon är i år. Knappt att jag får komma nära ens... det märks på skillnad när dom får ston och när dom får hingstar...

Sedan tog jag mig ändå i kragen och broderade den här väskan jag hade hämtat upp tidigare. Jag hade den på planen för morgondagen men det var ett så litet jobb så det vart skönt att ha det överstökat med... Det var bara ett namn som skulle broderas och det gick på typ 15 minuter, men så får jag inte mer än $2 för jobbet heller :(... 1952 stygn var det bara... stackars mig... men det är ju bättre än inget alls så att säga...

Kvar på schemat står nu egentligen bara att fixa hundarna och fortsätta beta av listan för morgondagen... jag ska spåna upp stallet så det finns något spån i boxarna om vi skulle behöva ta in dom, gästrummet skall fixas inför att Karin kommer på lördag, måste köpa mer hundfoder och lämna väskan... På torsdag ska jag ägna hela träliga dagen till gräsklippning på Augustus Idiotus. Det ska regna imorgon så det är ingen idé att göra något med August innan regnet liksom... På fredag ska jag städa och så ska jag städa och städa och städa och handla in så mamma har något i sin kyl när hon kommer hem, för jag har typ snott det mesta och jag har ätit upp det jag snodde också så det kan hon inte få tillbaka... tror inte hon vill det heller för den delen... ja, och sedan är det lördag... då kommer dom bägge två, Karin och mamma :)


Måste förresten berätta hur trött man blir på valpköpare... jag berättade för ett par dagar sedan att mammas valp Carmen var såld och det var planerad resa för henne på lördag men nu kunde hon inte betala valpen och vi beslöt att behålla valpen tills full betalning skett. Pga Amerikanska Kennelklubbens jobbiga registreringsregler för importerade hundar så har kullen inte blivit registrerad ännu vilket valpköparna fått veta i förväg, dom kommer bli det men Zascha måste DNA testas först, sedan ska hon registreras och sedan kan vi registrera valparna. DNA testet är inskickat men svar har inte kommit till oss... Vad gör denna j*vla människa till valpköpare då? Jo då ringer hon till AKC och frågar hur långt i processen det har kommit med valpregistreringarna och hon får då till svar "det är bara några underskrifter som fattas". Det hon inte vet är att det svar hon har fått gäller förra kullen som föddes i december, inte den här kullen!!!!! Hur kan man ha mage att ringa upp till AKC och snoka så? Jag vart fullständigt vansinnig när jag hörde det här. Just nu är jag så trött på amerikanska valpköpare så ni aaaaaaaaaaaaanar inte. Så skickar hon ett mail till mamma där hon skriver "hoppas det inte gjorde något att jag ringde till AKC och frågade, det behövs bara några underskrifter"... hon ska vara glad att det är mamma som säljer valpen och inte jag för jag hade skickat tillbaka hennes handpenning och sagt att du ska då baskemej inte ha någon valp härifrån för jag hade då väldigt mycket emot det!!! GAAAAAAAHHHHH. Sådant gör mig vansinnig!!!

Så nu ska jag ta mig ett djupt andetag och inte tänka på henne utan gå ut och göra ett dyk i frysen efter vad jag ska förtära till middag!!!!!!
Kramiz

Inga kommentarer: