söndag 7 juni 2009

Dom är här!

Äntligen! Igår åkte jag och hämtade Karin och mamma på flygplatsen!!! Hela förmiddagen gick till städning - totalt ointressant. Vid ett åkte jag iväg till DFW Airport. Karin skulle landa 14:30 och mamma var tänkt 15:40 men jag hade sett på internet att hon var minst en halvtimme sen... Det tar ju alltid sån tid från att man landar tills att man fått bagage, tar sig igenom immigration och pass och fan och hans moster som USA har hittat på och sedan kommer ut!!! Men det var intressant att stå där. Det kom hem massa militärer och en av killarna friade till sin (numera) blivande fru inför alla som stod där och väntade. Det var jätteskoj! Karin kom ut klockan 15:20. Och aldrig har jag väl sett någon resa med så lite baggage när man ska vara borta i två veckor. En pytteväska har hon med sig... hi hi...

Karin och jag satte oss och väntade på mamma. 16:06 landade hon till slut och det tog till 17:05 innan hon kom ut... Man kan nog säga att jag hann bli lite nervös eftersom det var inte säkert att hon blev insläppt. Hon har ju flugit in lite för tätt och stannat lite för länge för att det ska se bra ut så att säga eftersom hon ansöker om visa men killen var snäll :) Så det var en lättnad att se henne faktiskt!!!



På hemvägen åkte vi förbi Applebee's och åt en stadig middag. Jag var nog den som var mest hungrig eftersom det enda jag ätit på dagen var två avocado... Mamma var rejält trött men Karin höll sig hyfsat fram till kvällen varjefall! Men hon har inte vaknat ännu...

Mamma ringde precis och berättade att mormors hus är sålt! En visning (i fredags) och pang bom, papper skrivs på tisdag! För er som inte vet så ska hon flytta till en lägenhet i Vetlanda... Jätteskönt för mormor att ha det avklarat med och slippa städa för visningar och allt vad det innebär!!!

Idag ska vi åka och köpa en liten grill och vi ska fixa vår lilla pool som inte vill som vi vill... det är någon fågel troligen som har pickat hål på luftringen så det skall lagas idag... Hästarna ska fixas och donas med och hundarna likaså. Om en stund går jag och väcker Karin så hon har en chans att komma in i tidsrytmen här...

Ha det gott

4 kommentarer:

Saint Cox sa...

Jag kan inte förklara vilken glädje det var att komma hem till ett super hus. Tack Cilla du är bara enastående. mamma

Anna Karlsson Widmark sa...

Ha så kul tillsammans, vad skönt att du har sällskap igen! =)

Prickiga Pojkar sa...

Ha så skojigt nu ! grill o pool låter underbart ! här är typ elva plusgrader o regn ;)
smart med liten packning för man brukar ha dubbelt att dra med sig hem av nån underlig andledning :)
kraam !

Pia sa...

Härligt att höra att pias hemresa gick bra :D