lördag 27 juni 2009

Väntar på resultat

Amber har idag varit och tävlat... En LA:3 i Trolleholm. Dom startade för ca 45 minuter sedan och jag sitter och väntar på ett SMS eller något besked om resultatet... men jag kan ju få vänta länge. Helena kanske mailar när hon kommer hem... vi har inte avtalat något så jag vet inte. Men jag är så spänd. Så fort jag vet något så slänger jag upp en liten ny blogg här...

Igår kväll var jag hemma hos Marie Bärneman, en av tjejerna i kören. Marie ska överge oss och flytta hem till Stockholm den sista Juli :( så vi skulle ha litet farewellparty för henne... Först åkte jag hem till Åsa och såg hur hon hade det. Hon har en jättehäftig liten blandrashund som älskar bollar och bad. Slänga boll i pool är det bästa vovve vet!!! Tyvärr låg kameran kvar i bilen men jag får ta kort på henne någon annan dag... Sedan åkte vi gemensamt till Marie... Där var det ett roligt gäng tjejer, som tur var kände man alla... inte så konstigt i och med att det var kören...

Åsa och Johanna står och äter lite chips med dip bland annat...

Ann-Sofie försöker bemästra vinet i en Bag-in-box... här skulle man skruva på korken för att få ut vinet - tydligen inte så vanligt...

Marie, Johanna E och Johanna D står och snackar... längst ner i bild syns halva Maj-Britt...

Marie fick lite avskedspresenter... en bok om Dallas...

Ett jättefint armband... (som Helene hjälper henne att få på)

En SWEA-t-shirt... ni kan nog gissa vem som broderat den...

Och en Texas skylt...

Eftersom vi är en kör blev det självklart en himla massa sång... allt från sommarsånger till Julsånger och visor...

Våra små älsklingsclowner Johanna och Lena...

Vid ett var jag hemma vilket i och för sig inte var så sent. Men Bounty hade tagit sig ur buren och fått tag i en soppåse som hon glatt hade förnöjt sig med att sprida över HELA huset så det var bara att sätta igång och städa. Ut med valparna och sedan ut med dom vuxna hundarna. Så jag var väl inte i säng förräns runt kvart i två eller nåt sånt... Däremot var det ju skönt att valparna var rastade mitt i natten för dom var inte så jättenödiga här på morgonen. Jag däremot har det mesta av huset kvar att städa!!!

Här på morgonen hade jag Question ute med valparna... då har den lille grisen lärt sig att man kan komma emellan kjolen på huset och staketet så plötsligt var han utanför trädgården... jäkla lilla hund... så nu får han vara hos mamma på dagis ett tag så vi får lösa det här på bästa sättet... inte lätt att ha cockrar jämt... dom är små och kommer emellan överallt...

Resten av dagen blir nog ganska lugn. Klockan är elva och jag har inte ens klätt på mig... herre jisses... men det är skönt att ha en "day off".

Ha det gott

1 kommentar:

Pia sa...

Cilla nu kan jag inte hålla mig längre ... Kanske e det min dator men din sida e såååå himla seg kan det vara den fina bakgrunden som ställer till det ?? Petras sida var likadan tills hon ändrade Kram