onsdag 24 juni 2009

Såååå VARMT

De senaste två dagarna har det varit så fruktansvärt varmt!!! Över 40 grader i skuggan redan vid 11 på förmiddagen. Och här kallar man det inte ens för sommaren. Första Juli kommer sommaren på riktigt. Men många säger här att det är varmare än vanligt och det håller även nyheterna med om. Så man får väl trösta sig med det. Men för en annan som trots allt inte riktigt är van med värmen blir man lite loj och slö. Man får riktigt ta sig i kragen för att få något gjort.

Mitt nya tidsupplägg funkar si sådär. Jag kommer upp på mornarna och hundarna kommer ut men det är ingen idé att ta in hästarna förräns en snabbis senare på kvällen bara för att dom ska få mat och lite mänsklig närhet för det står totalt tvärstilla i luften i stallet vilket inte gör det direkt svalare, tvärt om varmare. Så det är bättre att dom är ute och kan ställa sig i skugga under träd där det ändå blåser liiiite... Hundarna är ute en snabbis på dan och så tidigt på morgonen och sent på kvällen. Man märker att det blir för mycket för dom. Men när dom är inne leker dom så man tror huset ska rasa. Jisses vad dom håller på!!!

Mamma har gjort ett förkläde som jag på något sätt ska försöka promota...


Det kommer kosta $30 (ca 240 kr) men frågan är just - hur når man ut till kunderna??? Hon håller också på att göra jättefina örngott men dom är inte klara ännu... Det blir att börja med hemsidan och sedan gå runt på massa olika hemsidor och skriva in sin egen hemsida har jag en känsla av...

Både igår och idag har annars varit ganska lugna dagar. I morse skulle jag försöka brodera lite men inget ville riktigt min väg så jag gjorde det jag var mest tvungen till - en keps med tre brodyrer på och sedan gav jag upp... det är ingen idé att försöka ge sig på något avancerat sådana dagar känns det som. Jag vaknade och var dötrött redan från början och sedan var det små nissar ute och gjorde både roliga och tråkiga saker för mig så det fick bli en lugn dag.

4 kommentarer:

Pia sa...

Praktiskt förkläde med många fickor :D Vi har oxå jättevarmt Men i era mått mätt är det väl kyligt ;) 27 grader hade vi igår

Maria sa...

Vilket fint förkläde.. :)

Anette o Nilla sa...

Och här sitter jag och pustar och klagar över värmen (26 grader)... jag skulle nog inte orka röra en fena i eran värmen.

Prickiga Pojkar sa...

*puh* nu har vi 27 grader i skuggan o det räcker ;) förklädet ser jättefint ut ! duktiga ni är :)