söndag 26 oktober 2008

Bortbjuden

Igår kväll var jag bortbjuden till Sophie och Christian. Det var så roligt att få komma ut bland lite civiliserat folk! Sophie och Christian har lånat Dardanella av mig i år... nu är det bara en vecka kvar. Shit vad tiden har gått fort... Hur eller hur så var jag som sagt bjuden bort till Sophie och Christian på middag, tacos... mums. Och Sophie och fy 17 vad jag åt. Det var så gott. Så när Sophie hotar om dessert tittar jag och Christian på varandra och undrar om vi verkligen får ner något mer i magen. Men en banan med smält chocklad och vaniljglass låter ju otroligt gott. När allt var i magen satt vi alla tre och oj'ade oss för hur mätta vi var. Vad gör Sophie då? Hon ställer fram massa smågodis, chips och annat smarrigt. Jag trodde jag skulle explodera! Gick man hungrig därifrån så var det ens eget fel, det är säkert!!! Tack för en jättegod och trevlig middag!

Måste ju också passa på att visa en otroligt söt bild... Sophie och Christians tik Daisy har valpar... Vi fotade alla valpar så dom kommer nog att ligga på deras hemsida sedan http://www.qre.nu/. Dom var så otroligt söta allesamman... sju stycken tror jag det var. Dom var väl 13 eller 14 från början men sju är kvar tror jag...

Idag är det riktigt skitväder här... jag har inte pratat med mamma så jag får återkomma med väderrapporten i eftermiddag. Jag glömde inte tidsomställningen och det var otroligt skönt att vakna 06:11 och inse att egentligen var den 07:11.. Vädret är så hemskt så hästarna får vara inne idag. Jag har ju inga regntäcken till dom och jag tror inte att dom skulle vilja va ute idag plus att det blir så himla kladdigt i hagen... den ska ju ändå hålla i 2 veckor till... SHIT IDAG ÄR DET 14 DAGAR KVAR!!! Vid den här tiden om två veckor håller vi nog på med första rastningen av hundarna. Kan tänka mig att Daniela har börjat tömma boxarna. Det dröjer nog innan veterinären kommer ännu men vi är nog i full gång... Det ska bli så spännande :D

Nu är det nog dags att gå och klä på sig och släppa ut mammas hundar. Det är ganska mycket pyssel med hundar höger och vänster om... skriver nog mer ikväll...

Kul också att det trots allt är så många som är inne och läser den här bloggen...77 pers på 3 dagar... synd att inte ens hälften skriver en liten kommentar ;) *skärpning*

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mina hundar har regntäcken men jag önskar att de också kunde stanna idag idag, fy vilket regnväder!

Anonym sa...

Hejsan Cilla!
Tack för otroligt trevligt sällskap igår. Kvällen hade inte varit lyckad utan dig.
Man måste ju äta tills man spricker ibland... Så varför inte hos oss...:)
Ses senare idag...
Ha det kalas så länge

Sophie o Christian

Anonym sa...

Jag hoppas så att bloggen fortsätter även i USA ! ja nu är det inte många dagar kvar..tänk att du ska lämna mörka november..is ..halka..*packar ner mig i resväska o hänger på* ;)

Middan verkade jättegod o trevlig ! fina valpisar dem har :)
kram!

Pia sa...

Gott att få sig ett rejält skrovmål ;) Var har du hittat det här statistik grejen du har här vid sidan Vill jag oxå ha Tittar in igen sen för att se hur varmt Pia har det ;)

Jim Klenke sa...

I dont understand anything, but the puppy is cute. Looks like he was getting into something.

Anonym sa...

Hehe, jag har blivit ganska duktig på att kommentera tycker jag, men vill gärna ha nån kommentar tillbaka ;) bara en liten vink :)Hittade hit via forumet ifall du inte listat ut vem jag är..

Här är det blåsigt idag men som tur är inge regn!

Anonym sa...

Haha - jag säger som Elin; returkommenarer önskas också! ;)

Anonym sa...

Jag är som Pia nyfiken på vart du hittade statistikgrejen..? Och hur fick du in den där bloggkoll-ikonen?
/korkad ;)

Anonym sa...

Hoppas du har det bra ! o så håller jag tummarna för dina prickiga ;)
skickar foto på evelyn till dig om några dagar..börjar faktiskt synas mer o mer ;)