torsdag 16 oktober 2008

En vecka kvar

Idag är det en vecka kvar... ja tills mamma flyttar... själv får jag vara kvar här ett tag till.

Tänkte testa den här bloggen ett tag. Främst för att skildra vår flytt. Kanske skulle gjort det redan från början men om någon undrar vad som har hänt tidigare så får ni gå in på bloggen på blogtown och kolla där. Har du inte lösenordet så får du maila så får du det... annars får du väl läsa om det i min kommande bok som jag sedan ska skriva ut av mina anteckningar som jag gjort ända från början av den här resan...
Layouten på den här sidan skall jag tacka Pia för, det var hon som hittade den HÄR sidan.



Igår var distriktsveterinären Susanne Lütken ute och gjorde de sista proverna på hästarna... Vi hade dagen till ära tagit hem Dardanella så vi fick allt fixat på en gång. Alla hästarna var väldigt snälla. Dels så var det blodprover som skulle tas - 2 rör per häst och så skulle stona ta CEM prover vilket är en form av vaginalprov. Dallas fick också sin första vaccination. Jag måste säga att jag var riktigt nöjd med hästarna när det var klart. Susanne kommer också komma ut på flyttdagen den 9 november och skriver i alla resehandlingar. Det känns tryggt, Susanne är van och duktig på exporter.


Hundarna var ju iväg i söndags och fick sina sista vaccinationer. Även det gick jättebra. Det känns skönt att det sista är färdigt med alla djuren. Passen är väl gömda så dom inte kommer bort och alla är vaccinerade och klara.


Lite skumt... mamma hittade idag sitt gamla Green Card som hon hade för 28 år sedan. Eftersom hennes visa inte är färdigt så hoppas vi att det här kan hjälpa henne så det här går fortare att få igenom.

För den som undrar... nej ingen av gårdarna är sålda :( Gissa hur irriterande det är. Vi hade en som var intresserad och var och tittade på Poppelhaga 3 (!) gånger men helt plötsligt upphörde vederbörande att existera. Jättetrist kändes det. Vi har absolut inte någon tur med det tyvärr. Och $ går också upp...


I morgon ska Hanniball till hovslagaren John för sista gången...

3 kommentarer:

Pia sa...

Fint blev det Mycket passande med Usa tema vad fort du bestämde dig jag ändrar mig hela tiden ;)
Kram pia

Cilla sa...

Jag hade ju mitt lite enklare än du med tanke på mitt tema på bloggen...

Lotta sa...

Det är spännande att följa er utvandrare:-) Snygg blogg! / Lotta & Judith