torsdag 23 oktober 2008

Hundar - Del 2

Följ min blogg med bloggkoll
Det mesta av den här dagen har faktiskt gått till att klura ut hur jag enklast skall organisera alla dessa hundar och jag tror faktiskt att jag har kommit på någon form av bra ordning... Men det är inte lätt. Släppte ihop alla cockrar idag men det tyckte inte Molly om som direkt gav sig på Billan som var tuff nog att svara. Riktigt tantgräl blev det som jag fick avstyrt genom att sätta Molly i rastgård. Vad trött man kan bli... Man får vara glad att Question inte har fått några sådana beteenderubbningar av sin mamma :D

Både Question och Billan verkade tycka att det var ganska skojigt med fler cockrar. Inget morr eller knorr alls vilket var skönt. Idag blev det ingen längre promenad. Dom behöver nog nosa av trädgården först känns det som. Dom har inte gjort något större försök till att rymma varjefall vilket är skönt.

Japp har också fått två nya kompisar... Oliver och Geisha... Dom tre hade jätteroligt tillsammans... tyvärr fick jag ingen bild på det eftersom batteriet till lilla kameran hade tackat för sig då... men det kommer nog fler tillfällen under de närmsta veckorna...


Visst e Zigge och Zascha söta?

Mamma ringde i förmiddags... då var hon i London. Första etappen var Köpenhamn-London. För ett par dagar sedan smällde hon till ett revben och har ont såklart. Nu har hon en del att släpa så klart eftersom det trots allt är hennes "flytt-resa". När hon går i Köpenhamns flygplats blir hon tillstött rätt på revbenet och fick så klart ont. Kommer på planet (British Airlines) och frågar stewarden om hon kunde få hjälp att bära upp väskan på hyllan... vad får hon till svar? "man ska bara ta med sig bagage som man själv kan bära upp, det är inte mitt jobb".... HALLÅÅÅÅÅÅ???? Till slut hade hon väl fått upp väskan på ett eller annat sätt men får man säga så??? Tack och adjö Danmark kände hon bara och det förstår jag... Förhoppningsvis så ringer mamma när hon kommer fram till Dallas men det blir nog mitt i natta svensk tid så det får väl ingå i morgondagens morgonblogg...

8 kommentarer:

Anonym sa...

nu är jag här igen;)
nämen vilken service på det planet.. :(

Du är duktig som fixar med alla vovvar ! Dem ser så glada o nöjda ut :) Ha en mysig kväll !

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Bra service på flygplanen. Vad söta cockrarna är.

Anonym sa...

Härligt att det fungerar iaf med alla dessa hundar! ska bli kul att se bilder på dem alla allt eftersom!

Pia sa...

Och det ska vara ett service yrke HMMM

Anonym sa...

Ordet "service" kommer från latinet och betyder typ "slav". :) Man kanske ska upplysa flygfolket om det... ;)

Anonym sa...

Alltid kul med Stregas kunnande. Så service betyder slav, hmmm... det hade inte stewarden koll på i alla fall. Undantag kan han väl göra för en som har ont... Dagens usch är på sin plats.

Anonym sa...

Hej!
Såg jag inte en liten rottisvalp eller har jag fel?
Hoppas allt är bra med Er. Tänker på er mycket och följer bloggen. Är inte så bra på att skriva. Hälsa Morsan när Du pratar med henne.
Kramiz på Er alla