fredag 17 oktober 2008

Möbler och Hanniball

Det får helt enkelt bli en liten uppdatering till idag... jag hade väl i och för sig räknat med det men kanske att den skulle bli ikväll men den får bli nu...

I morse kom det efterlängtade beskedet! Möblerna är i hamn! Nu står dom hos Tullen i Huston och ska bli klarerade och kommer att bli körda till Dallas i slutet på nästa vecka när mamma har kommit upp. Mamma blev som ett litet barn på julafton när hon läste mailet, jag själv var lite mer trögfattad så mamma fick nästan förklara för mig att möblerna var hos Tullen, 3 dagar innan beräknat. Då inbefann sig en väldigt pirrig känsla i magen. Det börjar närma sig. Overkligt... Det här började man tänka på för mindre än ett år sedan och nu är det mindre än en månad kvar.


Hanniballs verkning gick kanon. Men Hanniball är ju så otroligt snäll så jag hade nästan blivit mer förvånad över om det inte gick bra. Men det är väl alltid positivt när man tänker på det och inte tar det för givet. Det är ju ändå lite grann när man ska åka iväg och fixa och dona och det gör allt så mycket enklare när hästarna samarbetar och det gjorde Hanniball idag :D


Fast å andra sidan var det också lite trist för troligen var det ju sista gången vi åkte till John och Johan och fick pedikyr. Det är ju också ett projekt när vi kommer fram, att hitta en bra hovslagare. När vi flyttade hit fick jag tips om John från min förra hovslagare Mats-Erik i Vetlanda. Och det har ju verkligen varit kanon samarbete tycker jag. Hoppas att John och Johan tycker det samma. John och hans sambo Sussi har ju två bröder till Hoppsan och Geisha så man har ju umgåtts lite mer än bara som kund...
Sussi, John och Johan


På söndag fyller Daim år så idag på lunchen åkte jag och mamma och köpte födelsedagspresent till honom... men vad det är får ni inte veta förrän på söndag... hi hi...

Märker att ni inte hittar vart man skriver kommentarer hit... om ni kollar här nedanför så står det "Upplagd av: cilla, kl xx:xx och sedan på samma rad står det kommentar, klicka där så får ni upp kommentarsfältet. Och det ska gå för vem som helst att lämna kommentar... hoppas ni hittar vart det är varjefall...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj.. här har med skett förändringar ser jag.. :) Och inte på bara sidan, det bär av snart ser jag. Men ni stannar väl i cybern hoppas vi?
Ha de bra!

Anonym sa...

Heej !äntligen begriper jag hur man komenterar ! så superfin blog du har här :)
Jasså han fyller år på söndag den snygga godbiten :D då skickar jag hit evelyn så skriver hon en hälsning ;)
Ha en skön kväll !

Anonym sa...

Åh vilken fin häst!