fredag 17 oktober 2008

Mörkt och Regnigt

Klockan är snart tjugo över sju på morgonen och jag sitter egentligen och väntar på att det ska bli ljust. Bara för en vecka sedan var jag ute i stallet vid den här tiden och började släppa ut hästarna men nu blir det inte ljust förrän framåt halv åtta. Regnet öser ner utanför fönstret och inte är det något mysigt väder direkt. Kollade på en vädersite, i Dallas ska det bli sol och 26 grader idag... i Vollsjö - regn och 12 grader... det är taskigt att mamma får åka nästa vecka...

Hundarna har sovit gott i natt. Co-Co vaknade vid ett och ville gå ut och göra behov. Det var kallt ute och regnade redan då Sedan vaknade hon vid 06:20 och då var det bara att kliva upp. Varken Daim eller Japp tyckte det var någon idé eftersom det var mörkt. Hundarna leker ganska vilt ute runt madrassen som ligger på golvet. Dom har lyckats riva ur telefonjacket tre gånger på 10 minuter vilket har gett mig mitt första raseriutbrott. Dom har aldrig rört den där kontakten och nu river dom ut den JÄMT. Den är ju trasig i förväg... *morr*.

Idag ska som sagt Hanniball till hovslagaren. Vette 17 om man vågar släppa ut honom i hagen sedan eftersom han har dragit av skon 3 gånger den här perioden. Det har han aldrig gjort tidigare. Annars är det väl bara att mocka och städa. Det är otroligt mycket kvar att ta tag i trots att alla möbler har åkt. Men det måste göras och jag får ju vara glad för att jag har ett par veckor till på mig även fast jag har alla hundar då... det får lösa sig...

En lite solig höstbild får avsluta den här bloggen, ni har sett den förut på den gamla bloggen...


1 kommentar:

noah och lego sa...

26 grader låter inte helt fel.. Vilken vacker höstbild - som jag dessutom inte sett eftersom jag inte sett dina andra bloggar :) Ska bli spännande att följa den här bloggen så får jag iaf njuta av bilder där det är 26 grader varmt, hihi!