måndag 20 oktober 2008

Vetlanda

Idag har jag och mamma avverkat många mil. Jag trodde jag skulle orka upp i morse men hahaha. Glöm det. Jag sov till halv sex, gick upp och fodrade och släppte ut hästarna och klockan 7 kom mamma och hämtade mig. Vi packade transporten och sedan gav vi oss av. 08:02 rullade vi från Poppelhaga. Helt enligt våra förhoppningar.

Väl uppe i Vetlanda åkte vi först till posten och skickade lite paket till USA eftersom posten här i Sjöbo inte går att lita på. Sedan åkte vi hem till mormor och åt fläskpankaka. Sedan var det bara att lassa av allt i transporten. Men det gick faktiskt ganska snabbt. Jessica och Gunilla kom förbi en snabbis också, trevligt att träffa er igen! Daim som var med blev självklart ÖVERLYCKLIG över att se Jessica! Jess hade även med sig en födelsedagspresent till Daim. Ett smarrit tuggben och en dallisgossenalle som jag inte har tagit in från bilen ännu så därför kommer bild senare på den... Kristin hade varit förbi förra helgen med lite böcker som jag fick av henne
Men jag hittade ju en konstig sak ganska snabbt. I "Hundens Favoritprylar" står det ett recept för hundar där man ska ha med fräst lök... att rå lök är giftigt för hundar men hur är det med fräst och kokt lök? har det toxiska försvunnit då? Någon som vet? Men det stod massa andra roliga saker i böckerna så dom lär jag ha nytta av ändå! Jättetack Kristin!!!
Fick en fråga igår hur jag sover... ja det är ju inte grand hotel direkt men så här ser min säng ut...
Fläcken längst fram på hundarnas madrass är Co-Co's tappra försök att tvätta madrassen då hon fick tag i min schampoflaska igår... bättre än sådär blev det inte *hi hi*... tur att det inte kom på min madrass säger jag bara!
I den stora buren sover Co-Co på nätterna. Egentligen är ju det Crispys bur men hon får låna den. I dom andra kan Question och Billan gå in och lägga sig. Billan är den som bäst utnyttjar den möjligheten... Question ligger hellre och tränger ut mig ur sängen...

Nu ligger hundarna här på golvet och sover. Hoppsan, Japp, Question och Billan har varit hemma. Tack till Catharina som släppte ut dom en stund mitt på dagen!!!

Jag höll ju på att glömma... CRISPY HAR BÖRJAT LÖPA!!! Äntligen! Så nu är det bara att vänta på höglöp! Men i och med det börjar ju fighten här hemma också... så nu blir det lite systemutsläpp här hemma ett par dagar... lär det bli full rulle när dom andra kommer eller... vågar nästan inte tänka på det...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Måste erkänna att jag kikat in flera gånger just för den där bilden på daim o grisörat..han är ju för söt !o vilka fina presenter ni fått !
Skoj att hon löper nu :) då håller vi tummar att allt går enligt mattes planer :)

Anonym sa...

Oj, är lök farligt för hundar... det hade jag helt missat, och Nilla som älskar lök, ja inte rå då, men fräst, eller friterad. Nu får hon inte det mer...
Nja, inte är det Grand Hotel direkt.. men mysigt ändå att komma så nära alla hundarna. Nilla sover alltid med mig, helst under täcket, och emellanåt kommer även Wira och lägger sig längst nere vid fötterna, men hon blir så varm så det blir korta stunder åt gången, men mysigt är det.

Anonym sa...

Hi hi nää Grand Hotell e synd att säga Men tänk så fint du får sen :D Det där om lök vet jag inte Men får du svar på det så berätta Ha en bra dag

Anonym sa...

precis som anette skrev; vad mysigt att komma så nära hundarna! här sover i och för sig båda i sängen och en under täcket så vi är ganska nära här hemma också, hihi!

det ska bli så spännande att följa er flytt!