söndag 19 oktober 2008

Städdag & Daim

Många har gratulationerna blivit idag. Daim hälsar och tackar för alla!!! Tyvärr tycker han att det nog har varit en halvtråkig dag. Matte har städat. Men självklart fick han lite presenter. Köttbullar, skinka och ett eget grisöra. Tyvärr blev bilden ganska dålig för Daim vart så glad över sitt grisöra så glöm att han kunde vara stilla. Crispy fick också ett öra och hon var klok nog att springa och äta sitt öra. Daim sprang till en början bara runt och snacka skit (morrade) och skröt om sitt öra till mig och Sophie. Det märktes att det var länge sedan han fick ett eget öra. Nog i 10 minuter sprang han runt och visade upp sitt goda grisöra, men det var ingen som såg. Jag visste att det skulle bli fight om någon annan var ute än Daim och Crispy så dom blev inlåsta med varsinn griseknorr. Sedan dess har varken Billan eller Question gått ur sina burar för dom vaktar knorrarna till fullo kan meddelas. Ibland undrar man hur djur tänker...
Till slut så beslöt sig Daim varjefall för att gräva ner sitt öra... till vilken nytta undrade jag då? Det vet jag inte men jag lyckades varjefall ta en bild på honom... inte så bra men ser ni ändå?... Undrar när han ska hämta det igen eller om någon annan fyrbent varelse hittar det före honom. Crispy åt upp sitt öra och var också överlycklig efteråt...

Daim fick även en prickig kompis:

Han har inte fått något namn ännu... något förslag? Egentligen var Daim inte så jätteintresserad av den, han var lite läskig för när man trycker på honom åker tungan ut *hahaha*. Däremot tyckte dom andra att den var jätteskoj. Speciellt Co-Co och Japp...

Idag har varit en stor dag för mamma också. Hon har lämnat iväg alla hundar utom Texas och Molly till hundpensionat. Nu kommer hon inte att se dom förräns jag kommer med dom runt den 14 november. Jag kommer att hämta dom från pensionatet på onsdag när jag varit i Köpenhamn och lämnat mamma så då blir det full rulle här hemma. Men för mamma kändes det nog lite vemodigt tror jag. Tur nog så är två vovvar hemma hela tiden... anledning? Molly är ju dräktig och Texas är för liten. Och dom fick åka iväg redan idag för att vi ska till Vetlanda imorgon och är borta hela dagen nästan...

Dagen idag, då har Sophie varit här. Snälla gulliga rara Sophie. Hon kom och hjälpte mig och städade hela övervåningen. Det är så skönt när alla möbler är borta och det bara är golven och väggar kvar men av någon anledning hade jag så jätte svårt att få det gjort så medans jag fixade kök och undervåning hjälpte hon mig med övervåningen och så tog vi gemensamt vardagsrummet sedan. Det är en otroligt skön känsla att det är klart. Tomt, finito, gjort. Men otroligt skönt att kunna lämna den bakom mig. Nu är det bara källaren kvar. Den tar vi nästa lördag och då tar Sophie med sig lite tvätt så fixar vi det samtidigt. Jag har ju två tvättmaskiner och en torktumlare så det går i en rasande fart när jag tvättar och hon har en tvättmaskin och ingen torktumlare så då blir det tjänst och gentjänst... smart va? Det tycker jag varjefall...

Det får nog bli allt för idag tror jag... imorgon blir det en lång dag. Vi ska till Vetlanda och lämna saker och meningen var väl egentligen att hästarna skulle vara ute i natt men när det kom till kritan kände jag i magen att det inte var rätt så jag tog in dom. Det gör att jag får släppa ut dom runt 5 imorgon bitti för att hinna med allt innan mamma kommer och vi ska börja packa vid sju för ganska omgående avfärd... Så imorgon blir det nog bara EN blogg ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad han ser stolt ut daim !! så härlig !
vad skönt att få städat o fixat !
ni är sannerligen flitiga :)

Tack snälla daim för nospussarna i gästboken..man behöver såna mellan tårarna..då känns det mkt bättre :)

Anonym sa...

jag tycker att grodan ser ut som en krister, hhi!

men om allting är tomt och städat; vart sover du då? hoppas att du har lite möbler kvar iaf annars måste det vara ekande tomt :)

Anonym sa...

Grattis till Daim!!

Anonym sa...

Oj vad du varit flitig :D

Anonym sa...

Lille Daim, han hinner ju inte med att gräva upp sitt öra innan han flyttar... Vår flatcoated retriver som vi hade för många år sen var också så, hon grävde ner allt, om så hon fick en bullbit när vi fikade ute. Tjejerna hittade tårtbitar och bullar i sandlådan när dom var små. Och vår nästa hund, Buster, han hade lilla julafton när han grävde upp alla ben och godsaker som Zanja grävt ner. ;)