fredag 24 oktober 2008

Skruvad dag

Väderrapport:
Vollsjö: 10 grader, mulet och regn
Terrell: 22 grader, sol


Fredag... äntligen brukar väl de flesta säga... jag vet inte vad jag säger när helgen är på G... I morse var det uppstigning som vanligt och så började skiftutsläppet med hundarna... mammas hundar fick vara ute medans jag städade mammas bil. Det skulle komma en kille och kolla på mammas bil idag... så hela förmiddagen gick till att städa den... känner du igen den mamma?


Det är varjefall en hel del renare än innan :D Men vad spelade det för roll när han ändå inte ville ha bilen... den är ju reggad som en lastbil och har därför lastgaller bakom framsätena och ett stort lastutrymme bakom. Då ville han ha säten där bak, vilket är olagligt med tanke på registreringen och så gav han ett rejält skambud. Så imorgon när solen ska skina mer än den gör idag (det ÖSREGNAR) ska jag fota den och lägga ut den på nätet...

Sedan åkte jag upp till Lotta Wallin för att få de sista ifyllt i hundarnas pass. Question, Geisha och Japp har ju fått godkända rabiestitrar och det var skönt att få det ifyllt också. Nu är det bara Billan, Zascha och Co-Co som inte är 110% klara så dom får ju hemkarantän. När jag ändå var där sa jag hej till Amber som står där uppe. Hon såg ut att ha det finfint...

När jag kom hem därifrån var det mockning och åter igen hundrastning som gällde. Middag till djuren ska serveras och dom ska rastas när regnet fullkomligt öser ner utanför. In emellan detta sitter jag och fixar lite bilder, borde tömma en dator men kan inte eftersom en idiot (inte mamma!!!) har slängt tangentbordet så jag kan inte komma in i datorerna :( Jag blir fullkomligt vansinnig ibland...

Mamma har varejfall kommit fram till Terrell. Hon ringde dels i natt och bekräftade att hon var framme och resan hade gått bra, etapp 2 hade varit bättre än etapp 1. Nu sov hon på motell i natt där varjefall internet funkar :D. I dag ringde hon under dagen och alla möbler ska ju komma idag. Förhoppningsvis tar hon lite bilder som jag kan uppdatera med nästa vecka. Det är väldigt mycket för stackars mamma just nu, möbler ska in och rätt, el ska installeras, telefon och internet skall undersökas. Man är nästan glad att man inte är där... men jag har ju mitt här å andra sidan. Jag åker bara dit nästa vecka och skriver under allt så det kommer igång...

Kvällen lär bara gå åt TV-tittande, lite packande och förberedande inför nästa vecka. Dygnet har 24 timmar och det känns som att man måste utnyttja minst 26 av dom... om det gick... men jag får väl försöka utnyttja så många av dom som det går!

Idag är det 2 månader kvar till julafton *JIPPIEEE*. Det ska bli så roligt att fira jul i USA. Igår fick jag värsta julrycket och satt och letade upp alla julsånger jag kunde hitta med Josh Groban och satt och sjöng... hundarna måste trott att jag var knäpp i HELA huvudet... Det är först nu som jag börjar känna att jag har kontroll över stämbanden efter inflammationen i JANUARI!!! Shit, det har tagit nästan ett år att bli frisk. Och då är jag inte helt frisk heller, det känns. Dom riktig höga tonerna sviktar en hel del och jag orkar inte hålla tonerna så länge som jag kunnat men det är en träningssak... och det gör jag nu. Igår kväll satt jag nog och sjöng i tre timmar och har väl suttit en timme idag - och mer lär det bli... måste ju kunna lite amerikanska julsånger också till jul - även fast jag inte tror jag får så mycket användning för det... men övar jag inte kommer jag aldrig få sjunga med Josh... eller? *drömmer mig bort...*

5 kommentarer:

Anonym sa...

äsch, lägg ut lite när du sjunger på youtube så kommer säkert josh kontakta dig! ifall man inte testar så vet man ju aldrig ;)

Anonym sa...

Härligt att hon är framme och att allt verkar gått bra!

Anonym sa...

åh längtar också till jul ...:)

Pia sa...

Den där väderrapporten lät ju inte helt fel... för Pia då ;) Var du kass i halsen när du sjöng på festen??? Hur bra e du då inte när du e frisk ?!?!

Anonym sa...

Det är nog mycket både för mamma i Terrell, och för dig med allt så är kvar här hemma...
Visst är det mysigt med jul, här snurrar redan Jill Johnson julskiva i cd-spelaren, och nya tomtar är redan inköpta för året. ;)