lördag 25 oktober 2008

USA-rapport

Väderrapport
Vollsjö: 11 grader, sol
Terrell: 23 grader, sol

Hej!
Kul att ni har nosat er hit idag! Vems är nosen tror ni? Nu får ni gissa, jag tänker inte avslöja det... men jag kan säga att det är INTE Daims nos... *ha ha*.

Jag pratade med mamma här på förmiddagen. Hon har inte kommit in i tiden ännu så hon ringer mig när klockan är fem på morgonen hos henne, runt elva här på förmiddagen. Hon har fått tag på kyl och frys. Det skulle komma och bli installerat imorgon utan kostnad (observera söndag!!!). Idag skulle det komma tvättmaskin och torktumlare och TV och i nästa vecka skulle hon få internet. Vår mäklare Michelle hade varit där hela dagen igår och hjälpt mamma. Sicken människa. Hon hade antagit att mamma skulle vara så trött så hon hade strukit dagen i sin kalender för att köra runt mamma och visa henne, hjälpa henne och guida henne på alla dess möjliga olika sätt så hon fick det hon ville ha till ett bra pris. Mamma var så otroligt tacksam. Sedan när hon får sakerna hemkörda imorgon, söndag, helt automatiskt, då var ju mamma helsåld. Sverige är en helt annan värld. Det hade gått bra med alla möbler. Hon hade njutit av att få sova i sin säng och dom hade fått tag i en omformare så hennes sängar funkade också utan problem. Gissa om hon var i en annan värld :D. Det ska bli jättespännande att få komma dit nästa vecka och se hur det har blivit. Jag lovar, en massa kort! Och kan jag så ska jag uppdatera bloggen också omedelbart bums.... Mamma berättade också att vi är bjudna på haloweenfest direkt när jag kommer på tisdag. Stort tack till mormor som betalar ett hotelrum i Köpenhamn åt mig så jag slipper gå upp klockan 3 på morgonen för att flyget går 07:15. Det gör att jag får sova lite extra inför en tuff resa och sedan direkt från flyget på fest så jag fick nogranna order att göra mig fin innan landning... jaha... typiskt mej att komma till en fest och vara lite halvgroggy utan att ha druckit något och förklara "jag landade precis..." för er som känner mig, är inte det lite typiskt mitt schema? Det ska ändå bli skoj att få träffa lite nytt folk...
Fast folk får jag ju träffa här också. Ikväll har jag blivit bjuden till Sophie och Christian på middag. Det ska bli jättegott. Man känner sig lite som en luffare, åker hem till folk och äter... igår när jag var hos Lotta så hade dom precis ätit lunch och hade lasagne kvar och Lottas mamma Birgitta började genast duka upp för hon hade räknat ut att jag inte ätit...
Innan dess ska dock Ann-Louise och hennes familj komma från Vetlanda och hämta det sista från Loppisen som dom inte fick med sig förra gången av olika anledningar. Men dom har blivit sena så det kommer bli tight för mig... ja ja... sånt e livet... det kunde vara värre...

Igår hände en otroligt rolig sak som jag tyvärr inte hann få på bild. Den lilla tösen till höger på bilden -> Co-Co... hon är kär i Hoppsans svans. En härligt yvig pälsig lång svans som man gärna får dra i. Hoppsan rör sig inte mycket för det men igår uppstod det lite problem. Co-Co är ju så liten så hon kommer under Hoppsans mage utan problem. Då tog hon tag i svansen framifrån, så den kom mellan bakbenen. Där stod Co-Co och drog i svansen framåt så Hoppsan fattade inte hur hon kunde dras framåt och till slut fick hon sätta sig ner men satte sig ju då på svansen som Co-Co stod och drog i... Att se Hoppsans min över att svansen plötsligt inte pekade bakåt och att det var Co-Co som stod och drog i den var helt underbar och Co-Cos underbara uttryck över hur mycket hon gillade denna underbara svans. När Co-Co sedan släppte svansen reste Hoppsan på sig och gick därifrån med hög svansföring och efter kom Co-Co hoppandes efter svansen glatt försökandes att få ner den där igen, men det gick inte...



Tre morgontrötta dalmatiner...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag hade velat se Co-Co med svansen, måste verligen sett för roligt ut!

Pia sa...

Hmm har glömt att kommentera här ... jag tror det e Crispys sötnos :D

Pia sa...

Hmm har glömt att kommentera här ... jag tror det e Crispys sötnos :D

Anonym sa...

Det hade vi velat se, Co-Co dragandes på Hoppsans svans! =)

Anonym sa...

De vekar ju onekligen ha en annan servicekänsla där borta, jämfört med här...