onsdag 22 oktober 2008

Mamma har åkt

Jaha... då satt man här i Sverige helt ensam och övergiven... hehe, nej då, så allvarligt är det inte! Jag verkligen gläds med att mamma har åkt. Det känns ganska overkligt att vi kommit så här långt. Idén med att flytta tillbaka till USA kom inte ens för ett år sedan och redan har en av oss åkt. Mammas plan går inte förrän imorgon bitti, tidigt så därför har hon åkt över till Köpenhamn där hon kommer sova i natt hos sin vän Gyde. Gisses, Gyde... henne kommer man att sakna. Dom har ju känt varandra hela mitt liv. Du får komma över varannan jul som du alltid gjort Gyde!!! Just so you know!

Helt otroligt så lyckades jag också att ta mig tillbaka från Köpenhamn utan GPS och utan att köra fel... det är nästan en prestation ska ni veta! :D Jag bara måste ju också lägga upp en bild på mammas otroligt tuffa resväskor... för alla dalmatinermänniskor:

Och för er som undrar... det är väl klart att jag också har prickiga väskor men dom är inte ute och reser just nu. Mina är svarta med vita prickar... såklart...

Första natten med Molly och Texas i bur har gått jättebra. Det var lite otur igår att den första Molly stötte på var Crispy. Molly verkligen hatar dalmatiner. Hon blir totalt vansinnig. Det var tur att jag hade Molly i koppel för jag trodde Crispy var inne när hon i själva verket var ute... men allt löste sig bra. Crispy är ju inte den som muckar gräl heller som tur är. Ikväll kommer resten av mammas hundar. Det ska bli väldigt intressant att se hur det går att ha 14 hundar på samma gård som egentligen inte är vana till varandra... nu ska mitt tålamod sättas på prov känns det som. Men med positiv inställning ska det nog också gå bra...

Lite återkoppling till gårdagens blogg... amerikanarnas Social Security Number... det är som våra personnummer. I USA har dom social security number istället för våra fyra sista siffror i personnumret och utan det numret är man egentligen ingen i USA. Kan inte få försäkringar, telefon, eller jobb, praktiskt taget ingenting. Det kommer ta ett tag för mamma att få detta nummer men med tanke på att jag har levt på mamma i 28 år så kan hon nog leva på mig ett tag nu eller...?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl inte som här, kan vi göra något utan att uppge personnummer idag? Inte mycket...
Oj, vad livat det ska vara hos dig nu, med 14 hundar... Fullt ös!

Anonym sa...

Oj oj fullt upp alltså nu 14!!!hundar hujeda mig Tur du snart ska resa så du får vila upp dig Härliga väskor Pia har Jag blir inte förvånad hon e en härlig människa din mamma Ja du med Cilla

Anonym sa...

Åh, vilka fina väskor!

14 hundar - då har du att göra ett tag framöver! :)