lördag 20 december 2008

Allmän uppdatering

Idag har inget speciellt hänt egentligen så det får bli sånt här "bla bla bla" snack lixom.


Klockan är i skrivandes stund 5:52 PM här i USA vilket gör att i Sverige är den 02:00 och ni ligger förhoppningsvis och sover. MEN... ser man rent praktiskt på det så har ju egentligen min födelsedag lixom redan börjat... ellerhur...? Fast å andra sidan så är jag född i Miami, Florida klockan 07:04 på morgonen vilket alltså gör att egentligen är jag inte född förrän 13:04 svensk tid eller för den delen 06:04 Texastid... vad ska man egentlgien gå efter? Det samma, NÄR BÖRJAR JULAFTON? Hur länge ska man fira den egentlgien? Jag har i hela mitt liv firat den 24:e men här firar man den 25:e... ett låååååååååååååååååååååångt firande blir det alltså...


Ja ja, nåväl. Jag och mamma har handlat lite julklappar idag. Vi vart riktigt nöjda faktiskt :D Skönt att ha det avklarat. Jag min dumbom ville vara fin när jag och mamma skulle ut och shoppa och tar ett par skor med lite klack på som jag verkligen gillar men jag är inte så van att gå i lite klackskor så ni kan ju själva räkna ut hur mina ben har det! Totalt slut! Det vart dom redan efter 10 minuter kändes det som... ska man va fin får man lida pin...


För er som undrar hur det gick med den svarta valpen som dunsade i golvet kan hälsas att det gick bra. Hon överlevde dödsskuttet utan några större men verkar det som. Men fy vad jag mådde dåligt av den händelsen. Nu har alla valparna fått ögon och dom kravlar och skäller och har sig. I nästa vecka ska dom börja få lite lite egen mat. Dom är så charmiga så man smälter. I kväll ska vi försöka ta lite individuella bilder och lägga ut på hemsidan i början på nästa vecka. Alla hundar har det faktiskt ganska bra. Billan är så otroligt duktig med att fixa såret. Hon får på sig en liten munkorg - som vi kallar partyhatt - och sedan sitter hon faktiskt väldigt snällt och fint tills jag är klar! Hon trivs nog lite med uppmärksamheten tror jag.
Igår fick mina vovvar även en ny sak i middagsmaten... grönsaker. Egentligen är det för Japps skull. Han är ju på bantningskur och får väldigt lite mat och för att fylla ut magen så kokade vi lite grönsaker, men alla fick lite var... Till en början tyckte dom det var jättekonstigt men sedan insåg dom att det där var ju ganska gott. I morse började Co-Co med att äta sina grönsaker. Japp han äter allt han kommer över och lite till så det slank ner ganska fort. Daim är väl inte så jätteförtjust men okej då... Crispy njae men okej där också och Hoppsan hon äter det med nöje! Ska bli intressant att se kvällens grönsaksresultat!


Nej, nu börjar jag bli hungrig så jag får väl gå ner och göra mig lite middag!

Hare gott

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Cilla...hoppas du får/haft en toppen dag...

kramar...

Anonym sa...

Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! Och ett jättegrattis, förstås!
Skönt att lilla valpen verkar klara sig!