måndag 22 december 2008

Dagen efter...

Med tanke på hur kort tid jag har bott här så måste jag säga att det var otroligt så hjärtligt firad jag blev igår :D På morgonen släppte jag ut hästarna och gick in och gjorde mig i ordning för kyrkan. Väl i kyrkan så var det många gratulationer. Jättegulligt att dom över huvud taget visste om det... Prästen är för rolig, han skulle tydligen ha åkt till Sverige för ett tag sedan och lärde sig då lite svenska ord så han kom fram och sa "god morgon, hur mår ni?" och "hur mår familjen" på jättebra svenska! Kom på nu, vi får lära honom att säga God Jul helt enkelt... och Gott Nytt år... Efter kyrkan åkte vi till en italiensk restaurang i Terrell och åt lunch. Det var jag, mamma, Jain och Marty (våra grannar) samt Ray, Mari och Pricilla (även kallad Cilla :D) som vi lärt känna genom kyrkan. Tror ni jag kom ihåg kameran? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. Den glömde jag glatt i farten när vi skulle ut... Men dessa omtänksamma människor som man inte har känt mer än en månad kommer med presenter!!!!! Asså jag blev ju så rörd! Av Jain och Marty fick jag den här:

Det är en kakburk!!! Visst är den ball! Locket är strax ovanför halsduken... jag tyckte den var döhäftig :D

Mari, Ray och Pricilla hade med sig en underbar bukett rosor

Dom har jag tänkt att torka sedan för det är dels den första buketten jag fick i USA och så var dom så jättevackra!

Av Karin fick jag ju på posten ett jättegulligt halsband som jag inte kunde låta bli att ta kort på

E den inte söt!!!! En jättesöt rosett runt halsen har den också juh :D

Efter restaurangen åkte jag och mamma hem och bara myste. Det var meningen att vi skulle åkt in till Dallas för att äta middag men vi bara orkade inte helt enkelt så det var pyjamas på och myskväll. Dom visade hundutställningar och hundsport i flera former på TV hela eftermiddagen så vi hade det dömysigt! Vi tog lite valpbilder också som vi tänkte att ni skulle få sukta över...

I dag är det som sagt återigen måndag och vi har inlett dagen med att vara hos veterinären med Billan på återbesök för bitsåret. Det såg jättebra ut och vi ska tillbaka om en vecka igen för att få en antibiotikaspruta till...

1 kommentar:

Anonym sa...

Berätta nu allt om kyrkor och kyrkbesök i USA! ÄR verkligen alla religiösa eller är det ett sätt att umgås bara? *nyfiken i en strut*