tisdag 23 december 2008

Helvetet är här

Det slår inte fel... det har det inte gjort de senaste fem åren tror jag varjefall... och nu är det på G igen... LÖP!!! Zascha gick i löp idag vilket säkerligen kommer göra att resten av tikarna kommer ganska snart. Jag har märkt på Hoppsan att hon också är på G. Vi hade hoppats att det skulle komma lite senare men å andra sidan är det skönt att det är över när mamma måste tillbaka till Sverige och jag står med alla vovvar själv. Men nu ska vi organisera uppdelning av hundar och hus... Det är tur att man har ett STORT hus för med löptikar, 2 valpkullar och hannar så behövs det ett stort hus. Och tålamod... det är det jag och mamma behöver träna på, det har vi konstaterat tidigare...




Idag skall de första reghandlingarna på hundarna inskickas. Gud så skönt att få en del avklarade. Robbin, Molly, Daim och Crispy är först. Dom hundar som ska/har använts i avel måste nämligen DNA testas och igår kom deras DNA paket... Nu tar det 10 veckor (!) innan dom är registrerade och klara och först då kan vi regga mammas valpar, och mina för den delen... Det är ett himla administrationsarbete med AKC kan meddelas...




Jag fick svar från Norra Texas Dallisklubb idag! Tjohooo. Nästan helt chockad över att jag fick ett svar. Men jag ska gå på ett möte i slutet av Januari så dom får träffa mig och jag blir introducerad... alltid skoj att lära känna någon som har samma ras som en själv.



Igår gav jag och mamma hundarna en julklapp... ja vi beställde den varjefall. Agilityhinder!!! Så skoj. Det är fyra hinder, en slalom och ett däck. Vi måste aktivera hundarna lite och tyckte att Agility borde passa de flesta bra. Plus att en annan får motion vilket inte skadar direkt. Det tar väl tre till fyra veckor innan det kommer dock... men då kommer nog värmen också så det blir lagom.


Idag är första dagen med bloggmail också. Det fanns tydligen ett intresse för det så är det fler som vill stå med på listan och få ett mail när bloggen uppdateras så är det bara att tjoa till så fixas det. Jag håller också på att göra ett nytt forum. Tanken är att det är för alla hund och hästintresserade, men lite med inriktning till dom som köpt hästar eller valpar från oss eller våra hannar. Språket är engelska (bara så ni vet) men man kan ställa in svenskt på det, dock blir ju inläggen fortfarande på engelska. Om någon är intresserad av att gå in där så är det http://daimilus.forum24.se/ som är adresen. Ju fler destu roligare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

va kul med nytt forum!det vill vi gärna vara med på :)
jag tycker du verkar ha massor med tålamod ;) *nospuss*

Anonym sa...

Har bloggkoll.se, eller blovin.se som det heter nu, så jag får dina uppdateringar därigenom.

Forumet låter kul, synd bara att en annan är hur dålig som helst på att vara inne på dom...

Kul med Dallisklubb!

Ha en riktigt skön jul!