fredag 19 december 2008

T-shirts och shorts

Väderomslagen här är ganska markanta om man så säger. I veckan hade vi is och minusgrader. Regn och blåst och lite åt det svenska hållet av vinter. Hästarna gick med dubbla täcken (innetäcke och regntäcke) och hundarna ville INTE gå ut. Idag, den 19 december 2008 har jag gått och mockat stallet i shorts och T-shirts och svettats som en liten gris! Vi har 25 grader varmt, strålande sol, vindstilla, som en svensk sommardag praktiskt taget! Vi ska ha sånt här väder i dag och imorgon och på söndag ska det bli skitväder igen (så klart, jag har inte varit snäll i år så jag får ingen sol på födelsedagen).

Igår fick vi dock åka en liten vända till veterinären med Billan. Hundarna rök ju ihop för ett par dagar sedan och igår uppförde hon sig väldigt väldigt konstigt. På eftermiddagen hittade jag en stor böld på hennes vänstra sida av halsen. Jag gav henne en rimadyltablett och ringde veterinären för ett möte till idag tänkte jag men dom kunde ta emot henne direkt så det var bara att åka. Som vanligt... söva, lägga dränsnitt, tvätta och fixa och väcka hunden. Suck och stön. Då har man en patient till i huset och så blev man dom dyra pengarna fattigare :(. Idag är Billan väldigt mycket piggare och gladare vovve. Hon är ju så himla snäll på att ligga i bur ocskå och trivs ju där så det går jättebra. Återbesök på måndag...

Idag när jag stod och sopade stallet kom plötsligt en bil åkandes... en bil jag aldrig sett men i den satt två bekanta ansikten...
Nej, mamma har inte vunnit på något lotteri (tyvärr) det är Jains bil... visst är den frän!!! Sån skulle jag dock aldrig kunna ha för då får inga vovvar plats... Jain bor ju granne med oss nu men dom ska flytta till andra sidan Wills Point i mellandagarna och undrade om vi skulle med och kolla utsiadan på huset för hon var tvungen att tömma brevlådan där så det gjorde vi. Jag kan säga att för en så stor person som mig så är det inte lätt att krypa in i baksätet på en sådan här bil men jag knödde mig både in och ut... På väg dit såg vi en blodhund... asså snacka om öronflax va... våra hundar når inte i närheten av det här:

Den verkade för övrigt vara ganska så snäll :D

Å jag har fått paket idag :D Av gulliga Karin Persson... fast det är födelsedagspresent och juleklapp så jag tänker inte öppna det förräns på dagen... det blir så tråkigt om man får allt innan. Så det ligger och väntar på mig tills söndag och onsdag! Så gulligt av Dig Karin att tänka på min födelsedag :D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart jag tänker på din födelsedag!! Kram

Anonym sa...

Hej!
Vad synd med Billan! Jag är lite arg på mig själv nu att jag inte såg såret! Det kunde ju gått illa om det var djupare!
Jag är så glad över Jains bil! Hälsa henne och Marty från mig! Kram Daniela

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen,god jul och gott nytt år på er alla!
Nu tar vi katter bloggpaus fram till den 1Januari 2009.
GOD JUL/kram nettan,danne och katterna.

Anonym sa...

Ha en riktigt skojig födelsedag !
det låter härligt med en sommardag !