måndag 15 december 2008

Kallt & Skit

Igår var det hur varmt som helst här och idag har vi nog kallare än vad ni har hemma. -2 grader, snålblåst och lite regn av och till. Inte skoj alls...

Var hos veterinären idag med de sista hundarna och valparna. Tyvärr hände det en olycka med den svarta valpen som föll i golvet så vi får se om den klarar sig. Jag är orolig för dess rygg och bakben. Det var olycka och en sån olycka får inte hända så på något bra humör är jag inte direkt. Inte gjorde det saken bättre att post från Sverige hade kommit när jag kom hem. Så länge det inte kommer massa post från Sverige så känns det overkligt att man har flyttat hit och har det bra men när den där j*vla eftersända posten kommer så är det som om verkligheten hinner i fatt. Inte ens ett enda julkort har kommit pappersvägen i år :( Massa papper hade kommit om mammas visa att det fortfarande fattades ännumer papper. Det var en bunt på 10 sidor som skulle fyllas i som dom påstod sig inte ha fått in. Då var det absolut inte skoj längre...

Tog in hästarna och satte mig här framför datorn för att fördriva tiden lite och för att inte smitta någon annan med mitt halvtaskiga humör och då ser underbara gulliga Ann-Sofie till att tina upp mitt hjärta med dessa bilder. Det är Daims fyra små valpar som han och Evelyn har fått tillsammans. Vem smälter inte när man ser sådana bilder???

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken dag du haft:( jag är jätteglad att mitt mail kom när det gjorde o kunde pigga upp dig..vi håller alla tassar här för den lilla valpen att allt går bra...stooora kramar till dig vännen !

Pia sa...

Sicken dag Och ja vi har varmare + 3 Valparna e ju bara sååå himla söta :D Håller tummarna för er lille valp såklart Kram

Anonym sa...

Till Daim: Du är en duktig pappa!

Anonym sa...

Å, vad tragiskt med helt onödiga olyckor! :(
Vi håller tummarna, förstås!