onsdag 10 december 2008

Kallt som f*n


Hej!!!


Idag ville Japp hälsa Er välkomna till bloggen! Han hälsar att det är bokstavligt talat SKITKALLT i Texas idag. Och när han säger så så menar han det. Vi har haft -2 grader HELA DAGEN! Hallå, vi är i TEXAS!!!! Den som undrar så är det ju inte -2 grader och vindstilla, nä det är kallt och blåser och rått så det känns som minst -10 grader. Crispy totalvägrade att gå ut i morse. Hon backade nästan hela vägen tillbaka till sängen när hon kände hur kallt det var ute. Alla hundarna gjorde sina behov och gick in igen... så för deras del har det varit en jättetrist dag. Jag lider lite med dom faktiskt! Tur har det väl varit för Molly som har sina små att tänka på för hon har fullt upp på dagarna:

Visst är dom söta?!? Alla växer och mår bra och går jämt upp i vikt vilket känns jätteskönt. Molly är verkligen en duktig mamma och för henne är inte 8 valpar något problem, det känns jätteskönt!



Utanför Mollys rum har mamma dekorerat lite grann... en strumpa för varje valp! Är det inte gulligt. Jag tycker att en strumpa borde vara grön eftersom sju valpar är röda och en är svart men någon svart strumpa lär man inte hitta, däremot har vi hittat gröna... men det tyckte inte mamma... hennes valpar - hon får bestämma :)
Mamma har varit riktigt huslig. Ja det här kom egentligen upp för ett par dagar sedan men kameran fångade inte det förrän idag. Visst är det amerikanskt? Jättemysigt tycker jag varjefall!



Tillställningen igårkväll var jättetrevlig. Det var kyrkan som hade anordnat det. 41 kvinnor/tjejer i ALLA olika åldrar. Den minsta var spädbarn och den äldsta var nog närmare 80 tror jag... alla hade med sig varsinn tekopp. När man kom fick tekoppen ett nummer och man fick skriva namn och adress på en lapp. Sedan fick man dra en lapp ur en skål och det numret som hörde ihop med temuggen fick man och så ska man tänka och be för den personen man fick muggen av under nästa år. Det var ganska komiskt för vi har lärt känna ett par personer i kyrkan, bland annat Jane och Marie. Jag fick Janes mugg och Marie fick Danielas mugg och Daniela fick mammas mugg... hängde ni med? Komiskt vart det varjefall för det gick nästan runt till varandra. Vi träffade varejfall mycket nya och trevliga människor vilket var roligt :).


Vi har ju varit iväg med lite hundar till veterinären de senaste dagarna... Dom vet verkligen vem jag är snart... 14 hundar att avmaska och göra avmaskningsprov på... och inte kan man ta alla på en gång heller, vilket kanske är tur... men som sagt dom är väldigt hjälpsamma och tar reda på saker och ting åt mig så jag har fått bra kontakt med dom. Idag var det Oliver och Geishas tur. Det gick också jättebra. Våra S:t Bernhards är dom enda Bernisar dom har inskrivna i deras dator *hi hi*... det finns nog inte så många sådana hundar här i området... vi har alla tre som finns kanske?

4 kommentarer:

catharina sa...

I love the christmasdecoration over the fire!!! Skönt att du hittat en bra veterinär, är det en klinik?
kramiz (julklappen är så fin)

Pia sa...

Vad söt Molly är på andra bilden Hon ser sååå glad ut Kul att ni träffat "lite" folk redan Tjusiga dekorationer må jag säga :D Hi hi då har ni kallare än vi Vi har tjock dimma och minus 1 Kan säga att jag lekte snigel när jag körde till jobbet i dag Kram

Anonym sa...

Jättefina juldekorationer.

Anonym sa...

nämen då förstår jag att ni fryser ! här vräker det ner snö i dag !
jag tycker dem amerikanska dekorationerna är så snygga..o så söta julstrumpor :)
Molly ser superstolt ut med alla bebisarna ..sötisar!