onsdag 24 december 2008

Svensk Jul

Idag har ni firat jul där "hemma" i Sverige. Här firar vi ju egentligen inte förrän imorgon. Men vi firar lite båda dagarna. Ikväll kommer våra kära grannar över och ska äta middag. Jain var här igår kväll och lagade en kaka som hon ska ha med ikväll. Den är knallröd. Jag tog lite bilder på den men dom ligger på mammas kamera så ni får se dom imorgon istället :D


Någon direkt julstämning är väldigt svårt att få här. Idag är det 20 grader, strålande sol och bara underbart väder. I morse var jag och köpte hundmat till valpar och tikar och så var jag jättefräck och köpte en ny skrivare till mig själv. Den jag hade med mig från Sverige strejkar och går började även mammas strejka så jag gav upp. Så nu kan jag skriva ut jättefina bilder :D Då kunde jag ju heller inte låta bli att gå ut och fota lite djur här under eftermiddagen...

Bumlan står som vanligt och flebbar.

Linslusen Always Dallas DW



Man kan ju undra vad Hanniball tittar på men det är faktiskt ett flygplan som flög förbi...


Japp och Daim har det underbart i solen. Så skönt att kunna vara ute hela dagen!







Hoppsan försöker hitta skugga men tyvärr finns det inte så mycket i deras trädgård... då får man ta vad som finns...

Geisha däremot har hittat mer skugga i sin trädgård...

Och lilla Texas gillar att ligga i solen och tugga pinnar

Ikväll ska vi till kyrkan igen på nåogn form av av ljussamling. Strega har frågat här tidigare om varför amerikanarna har dille på att gå i kyrkan. Visst tror dom på Gud men det är främst ett sätt att umgås. Mycket av veckans planering görs i kyrkan på söndagarna.

Hoppas att Ni har haft en skön Jul där borta...

3 kommentarer:

Anonym sa...

önskar er en mysig amerikansk jul i dag :)
önskar att kyrkotraditionerna vore lika här..låter härligt att ha sån gemenskap med människorna som bor runt omkring! o vilket härligt väder ni har !
småbebisarna hälsar dem mår toppen o jag tänkte ta hjälp av anders om nån dag o få till lite foton till dig :D
..nospussar speciellt till crispy med runda magen..vi är såå nyfikna på vilka som bor där inne..kraam!

Anonym sa...

Svårt att tänka sig 20 grader å strålande sol till jul =) För dagen har vi -5 men strålande sol i alla fall =) Lite snö har vi fått =)
Ha en trevlig jul!

Anonym sa...

Tack för svaret om kyrkan och alla amerikanska kyrkobesökare - nu verkar det mer logiskt att besöka sin kyrks (i tid och otid *fniss*).
Ha en fortsatt trevlig jul därborta i värmen! :)