söndag 14 december 2008

Varmast hitills

Asså idag mina vänner, kan ni väl ändå vara lite avis på oss ;) Vi har haft 22 grader varmt, jag skämtar inte 22 grader Celsius. Det har visserligen blåst men det har varit varma vindar som kommit så det har inte gjort det mycket kallare än vad termometern visat! Det har iofs inte varit så mycket sol förräns under seneftermiddagen men vi har ändå fått njuta ordentligt. Typiskt mej så hade jag satt mig för att göra en massa inomhusarbete idag. Och kors i taket - jag har fått gjort det okså. I min garderob stod det massa kartonger och det låg saker överallt så dagens mål var att få ut det som skulle tvättas och göra i ordning där inne och det har jag faktiskt fått gjort :) Och så har jag fått fixat mammas julklapp. Nähä nä, jag tänker inte avslöja vad det är. Hon fyller ju år strax efter jul (9 januari) så det kan hända att det blir födelsedagspresent, jag får se...




Hundarna har fått vara ute en del idag när det har varit så varmt. Just nu är dom lite jobbiga för dom ska sätta rangordning har dom fått för sig. Daim och Oliver och Hoppsan mot Geisha påhejdade av Japp, Robbin och Zigge...

Jag tycker att vårt staket är lite läsigt med plastpiggar på sig men dom kan inte göra sig illa för dom är mjuka. Däremot är halsband totaltförbjudet på dom större vovvarna när dom är ute...

Jag har hört från Daniela, hon är hemma men hon hade haft lite problem på vägen. Bland annat hade ett flyg blivit inställt men hon hade kommit med ett annat varjefall och så klart var baggaget nu på vift. Suck och stön. är det inte typiskt så säg? Det är bara hoppas att det kommer till rätta. Speciellt också eftersom mormors julklapp ligger där i... Hurvida hon fick flyga business vet jag inte heller tyvärr, men hemma är hon varjefall!

Om en vecka fyller jag år... usch får man nästan säga... ett år äldre!

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken härlig värme ni fått ! jaa lite avis blir vi allt ..jag skulle inte ha nåt emot så varm jul :)

Anonym sa...

så varmt vill jag ox ha det,här i Göteborg är det 4 plusgrader*brrr*
här ska jag prova nya dammsugaren idag,en siemens Z 4,0 Automatic som vi köpte på clas i sjön för 1.495kr,den är vit och kvinnlig *fniss* ha det bra/kram nettan

Anonym sa...

Jag fick åka business! Eller ialla fall typ. Det fanns bara en plats kvar. det var på en vanlig. sen var det två tjejer som frågade om jag ville byta med deras kompis som satt längre bak. och det gjorde jag, där fanns det en TV på sätet framför och så och det fanns det inte på det första stället.. så jag hade lite tur! Kul att ni har fått fint väder! 70 grader var det va? härligt! Jag unnar er verkligen det! kram