torsdag 11 december 2008

Dallas

Väderrapport:

Terrell: Sol, 14 grader



I morse åkte jag, Japp och Hoppsan iväg till veterinären. Hoppsan skulle göra sitt maskprov och Japp skulle kolla höfterna. Att han har HD vet vi ju redan men vi är ju ändå tvugna att veta hur allvarligt det är. Och visst, för att han är 11 månader så är det inte bra, men det har kunnat vara värre... Nu ska han gå på Rimadyl ett låååååångt tag tillsammans med glukosamin och simträning så får vi se vart det leder helt enkelt. När Japp kom ut från röntgen så hade han fått en snusnäsduk av kliniken, jag har inte hunnit ta en bild på det men det kommer, jag lovar :)
På sjukhuset har dom en katt som heter Splash. Han är jättemysig liten varelse som håller alla sällskap på kliniken och inte en hund bryr sig om den faktiskt, helt otroligt
Eftersom Danielas vistelse här i USA börjar gå mot sitt slut så skulle vi idag visa henne Dallas downtown. Egentligen så är det inte så jätteintressant för det är bara affärsdistrikt och en himla massa höga byggnader
Men vi upplevde ändå en del tycker jag... inte ens jag visste att Dallas har spårvagnar men här är beviset:
Vi hittade det här stället där vi åt lunch...

Både jag och Daniela åt en "Chicken Salad Salad" som var hur gott som helst... namnet var inte helt fel det heller, det passade verkligen...
När vi skulle hem så låg det en polis framför oss och helt plötsligt fick han för sig att stanna bilen framför. Den chauffören skulle svänga vänster så vi missade resten men hann fånga det här på bild varjefall... BUSTED...
Och så klart, som alla stora städer i USA så är även Dallas juldekorerat... En STOR gran med STORA kulor körde vi förbi
Och den här lite udda men ändå väldigt häftiga dekorationen hittade vi utanför restaurangen där vi åt... den var faktiskt jättehäftig :)
På vägen hem så tog vi vägen förbi en hästaffär vi hade hört skulle ligga utanför Terrell. Vi var nyfikna och vi lyckades faktiskt att snosa reda på den på en tafatt vägbeskrivning vi fick för ett par dagar sedan. Det var 99% westernsaker men även lite smått och gott för oss dressyrtanter...
Dom här bootsen skulle väl jag kanske inte sätta på min häst men ganska häftiga ändå tycker jag...
Jag och mamma väljer grimmor till hästarna. Alla storlekar var väldigt små så jag är tveksam till att det passar våra stora hästar, vi får prova sedan när vi kommer ut till stallet...

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vad det ser härligt ut ! vill också komma o se nångång :)
Håller tummarna att japp får må bra ..goskillen !