tisdag 2 december 2008

Lugn dag

Väderrapport:
Terrell: Sol, 15 grader, halvstorm

Vädret är ju ganska lätt att skriva om när man inte har något annat att skriva om. Idag har det varit riktigt kallt på morgonen. Det var på gränsen till mössa och vantar på. Ja Daniela var ju klok nog och ta med det från Sverige men jag min dumbom har ju bara en tunn sommarjacka med mig... typiskt mig känns det som. Mitt på dagen vart det varmare men det blåste ganska rejält fortfarande.



Inga valpar ännu. För andra natten i rad har jag vakat och jag bli vansinnig. Jag har verkligen trott att hon skulle valpa tidigare än beräknat men nu ger jag upp. I natt ska Molly få sova hos mamma och jag kan väl lova att hon valpar så jag får slänga mig ur min skönhetssömn i min säng. Men jag bara måste få sova en hel natt känner jag. Som grädde på moset så har jag lagt rent på sängen så det är extra mysigt att krypa ner ikväll!



Dagen har annars varit väldigt lugn idag. Hästarna får gå ut i 2-skift eftersom avvänjning pågår, men det har gått bra. Det blir lite fördelning på arbetet 3 boxar på morgonen och 3 på eftermiddagen men det går smidigt eftersom vi är två ändå.



Jag har försökt att hitta ett rehabcenter där Japp kunde få träna men det verkar inte finnas här i Dallasområdet. Jag är helt chockad. Nä här simmar man till att inte börja med innan operationer utan bara efter. Jaha, vaddå muskeluppbyggnad innan op? Nu har vi inga planer på att operera Japp men det hade kunnat underlätta för honom betydligt att få stärka sina muskler i bakdelen. Att han har HD står det inte några tvivel om överhuvud taget tyvärr. I morse hade han det väldigt jobbigt att resa sig upp. Han ska även börja på sin viktminskning, stackars vovve... men det är ju för hans bästa. När han väl är ute och rör sig så går det jättebra! Han springer som en tok, det är just att resa sig upp som är mest jobbigt för honom. Men det är en hel del skillnader mellan USA och Sverige. Mina vovvar gick j i Sverige på Hills Z/D som visserligen bara gick att få tag på hos veterinärer men här i USA är det receptbelagt... Än så länge går det bra på det Hills foder vi har hittat men på så sätt var Sverige faktiskt lite enklare!

5 kommentarer:

Anonym sa...

vad skönt ni verkat ha det där nere hoppas att det kommer valpar snart.
Ha det gott. Kram

Anonym sa...

Du kan maila mig på kaedbe@gmail.com så länge! Ska göra något åt min andra mail..

Ni verkar ha det härligt 'over there'!! Jag läser minsann varenda dag :-)
Kram kram

Anonym sa...

här är det ingen risk man glömmer vinterkläder på ;)
..i dag finns ny bild på evelyn i min blogg ..kika in :) kram !

Pia sa...

Säger som Ann Sofie Ingen risk att glömma vinterkläderna här inte Skitväder e det Hoppas du hittar ngt som passar Japp
Kram

Anonym sa...

Har nog missat att Japp är dålig. Såå trist!
Men är det inte jänkarna som använder löpband till allt och alla som behöver träna? *en tanke bara*
Hoppas att han inte har alltför ont, och framförallt - att det inte blir värre! Kram på er!