måndag 1 december 2008

Nattuppdatering

Klockan är halv sju på morgonen här och jag har varit vaken det mesta av natten. Molly och alla andra har sovit gott kan meddelas så än så länge har det inte kommit några valpar. Men det rinner gegga ur rumpan på henne så hon kanske kommer valpa under dagtid ändå?

Inte heller har några hästar varken hörts av eller setts till. Mitt tålamod är väldigt litet när det gäller sånt här. En chaufför har ansvar för mina hästar, 5 st, och kan inte ens höra av sig som lovat om när han kommer. Jag fick tag på honom i lördags kväll och då sa han att han skulle ringa igår och berätta sitt schema men inte gjorde han det. Han sa även att han skulle komma TIDIGT måndag morgon och det var ju passande att jag ändå skulle valpvaka för då har jag ju varit vaken det mesta av natten men han har varken ringt eller kommit. Klockan sju (om en halvtimme) tar jag och ringer honom och undrar vart fan han har tagit vägen!!! Det som gör oss oroliga lite grann är också den här bilden som vi fick från karantänen:
Titta på rumpan, till höger om svansen, där är ett sår, eller en avskavning och det är väldigt svullet runt det så något har hänt. Troligen kan hon ha fått en spark eller liknande men att lägga till är att Charisma är 19 år och att ha ont i muskler och stå på en transport i över 36 timmar är inte skoj, plus att ingen har sagt något om det så jag vill verkligen se hur allvarligt det är...

Snart vaknar resten av huset, skönt för då kanske jag kan gå och lägga mig. Jag har väl ändå fått sovit en tre timmar i natt men inte sammanhängande så man är minst sagt sliten...
Uppdaterar säkert ikväll också så ni får veta hur det går... har lagt in en ny webbfråga också :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

förstår att du är jätteorolig :(
stor kram !

Pia sa...

Hoppas verkligen du fått besked vid det här laget Kram

Anonym sa...

Inga valpar och inga hästar... Bara sabbad nattsömn. TRIST!