torsdag 8 januari 2009

Daimilus LLC

TJOHOOOOO!

Har ni det bra där hemma i kylan? Här har vi idag haft 23 grader vamt i skuggan och strålande sol. Det stör mig fruktansvärt att Hoppsan löper för man få ha antingen henne inne och dallisarna ute eller tvärt om. Bara man kunde få sålt gårdarna så vi kunde sätta upp mer staket!!!

Nu har vi bara två cockervalpar kvar till salu, båda hannar

Men det har varit sån efterfrågan på dom och jag vet att en är intresserad av en av dom så det säger nog bara pang så är dom borta allesamman...

Nu är också Daimilus ett företag! Daimilus LLC heter det och LLC står för Limited Liability Company vilket typ är som vårat HB. Det kostar $300 och går på ett par timmar så är det fixat. Supersmidigt var det. Så fick jag åka till banken och sätta upp ett bankkonto till företaget, åka och köpa ett bokföringsprogram som visade sig vara superenkelt och nu ska jag bara vänta på kunderna ska hoppa in genom dörren eller något sånt! *fniss* Njae, får nog kämpa lite mer för det än så tror jag.

Imorgon fyller mamma år. 26 blir hon denna gången. Fråga mig inte hur det går till när jag själv är 29 men så är det varjefall... Lite trist att hon fått alla sina presenter redan men det kommer en liten överraskning till henne... mer kan jag inte skriva för jag vet att hon läser bloggen... men firad blir hon varjefall...

Dags att fixa i ordning hundar på rätt plats, valpar ska fotas och vägas och fixas. Dallisvalparna fyller 1 vecka idag. Man kan varjefall urskilja att en pojke garanterat blir svart. Resten är fortfarande lite kluriga att se. En av tikarna verkar bli brun om man tittar på nosen men öronfärgen är svår... kanske blir tricolor???

Ha det gott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

jajag tyckte ocks det var klurigt o se färgen..speciellt på lilla dumle..men nuså vilken vacker brun färg han fått :) som vi kommer sakna honom när han flyttar !
kram på er i värmen..lite avis blir man ;)
och grattis till mamma !

Anonym sa...

Vad skönt jag vill också ha 23 grader varmt. Här har det vari minus grader sedan plus grader och minus grader så vår trädgård var som en isbana igår men nu är det plus igen det ¨r så kallat Sverige väder. Hälsa din mamma och gratta på födelsedagen. Min dotter fyller 34 år idag men jag fyllde ju 40 år på juldagen kan inte fatta detta.
Kramar till er.

Anonym sa...

Ha, ha... jag visst är det märkligt det här med födelsedagarna. Snart har ungarna hunnit ifatt en. ;)
Hälsa och gratta mamma!

Anonym sa...

handlar bara om hundar nu för tiden..har du övergett hästarna helt?? du glömmer inte bort dem va?*ler*
Grattis till Daimilus LLC

Anonym sa...

glömde juh det viktigaste..hälsa och gratta mamma på fördelsedagen från mig....*hip,hip hurra!!!*