måndag 26 januari 2009

Nästan en sekund

Igår vart en märklig dag... jag var så trött när jag vaknade. Beslöt mgi för att jag kunde lägga mig på soffan och sova i en timme till - då skulle klockan vara nio när jag vaknade. Sagt och gjort, men vaknade av en halv telefonsignal. Helt plötsligt laddade TV'n om sin satelit. Gick upp för att kolla mailen - inget internet helt plötsligt... Tänkte väl först att sateliten laddar om den också... Gav hundarna mat, ringde mamma och så pysslade jag lite med mammas valpar. Den svarta valpen, Lira, skulle åka framåt lunchtid. När det var gjort kollade jag internetet igen... nä, funkade fortfarande inte. Började bli irriterad för jag skulle hjälpa Daniela att rätta en uppsats åt henne men det kunde jag ju inte nu juh... Klockan var nära elva på förmiddagen, satte mig och kollade lite på TV... när jag upptäckte att inte den funkade som den skulle heller... Vad är detta? Jag hade bara en kanal. Kom på att jag hade ett papper som jag var tvungen att skriva ut så jag gick upp till min dator... datorn funkade men min sprillans nya skrivare var stendöd. Böt kontakt - funkar inte. Nu vart jag riktigt arg, vad hade hänt??? Vi hade inte haft någon åska utan vad jag kunde se var en tiondel av en sekunds strömavbrott... och det ger sådana konsekvenser??? Ingen TV, Ingen skrivare och inget internet!!! Plötsligt ringer telefonen (den funkade varjefall). Det var dom som skulle hämta Lira... vi är påväg men vi vet inte vart vi är, Quinland står det på skyltarna... tror ni jag visste vart det var? NÄ och inte kunde jag kolla heller... "Vi återkommer" sa dom bara... okej... Efter en halvtimme ringde dom. "Vi måste åka till flygplatsen, du får frakta henne nästa vecka istället". Nämen va faaaan..... jaha, det var ju inte mycket att göra än att vara förstående. Satte mig vid mammas dator och började utforska spelen hon har där. Hittade ett roligt spel där man ska skjuta små äckliga kryp (fästingar)... det var skoj. Satt där i nästan två timmar för klockan 3 skulle jag ha lydnadsklass. Helt plötsligt 14:15 ringer det på dörren. Det var dom som skulle hämta Lira! Sicket snurrehurr asså.... dom hade insett att dom skulle missa planet ändå... Fixa och iväg med dom och samtidigt kom Samatha med sin vovve. Träningen gick jättebra igår, det var skoj. Dom hade tränat flitigt hemma under veckan också!

När den var klar insåg jag snabbt att något internet skulle jag nog inte få upp under den dagen... fortsatte spela spel coh sedan skulle jag laga mat hade jag tänkt mig. Började samtidigt riva ut allt i skafferiet för det var en sån röra där inne så jag såg inte vad som fanns... det vart riktigt intressnant. Kvällen gick och sedan var det nanadags...
Det var gårdagen...

Inga kommentarer: