torsdag 1 januari 2009

Valpar

Ibland får man precis vad man önskar sig... jag önskade mig att Crispy skulle valpa någorlunda i vettig tid. Kvart i åtta kom första valpen - en hanne. Dryga kvarten tror jag det var kom nästa - även det en hanne och sedan hann vi knappt blinka så krystade hon ut en liten tik! Enligt ultraljudet så var det tre, troligen fyra valpar så jag vågar inte tro att det är över ännu. Alla tre valparna diar men den första hannen slutar inte att pipa. Crispy slickar och tvättar och donar och är en duktig mamma. Lite brutal är hon ibland men det går ju bra. Häng mig inte för det men jag tror att killarna är svarta och tiken brun men är absolut inte säker...

Som tur är står mammas dator i valprummet :D så jag kan sitta här och ha full koll på läget och surfa samtidigt... däremot orkar jag inte sätta mig och ladda upp bilder så det får ni imorgon istället... Men som sagt, tre vita korvar har kommit ut än så länge!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

vad roligt Cilla att det kom valpar som du ville..väntar med spänning på bilder...
Kram Kram

Pia sa...

GRATTIS Vad Jättekul!!!!!! Ser framemot täta uppdateringar här nu Kram från Skåne som har -9 grader

Anonym sa...

Man går lyfta på hatten och grattulera! Vad roligt! Jag blev jätte glad för alla sms inatt!! Då är ni väl uppe i 26 hundar! :P Det blir ju snart världsrekod! ;P Ta hand om er!

Anonym sa...

GRATTIS! Kul början på nya året! Hoppas allt är väl med både mor och barn.

Uppsala har -11 och sk*tkallt.

Anonym sa...

Grattis o tack för jag fick följa allt det var såå spännande !!! hoppas mamma ,pojkar o tjejer o matte mår bra o är utvilade ! stor grattiskram från allihopa här !

Anonym sa...

GRATTIS!!!

Till de nya bebisarna. Ser fram emot att följa dessa också.

Kramizar
till ALLA

Humlan sa...

vad kul grattis hoppas att allt går bra många kramar Från Helena Hummelgren med Prickar

Anonym sa...

grattis!! tiken är bara att skicka hit! ;)