fredag 16 januari 2009

Å där stod jag...

Veterinärbesöket med Crispy gick bra. Vi spolade rent hennes öron och hon fick lokal behandling. Dom är ju så underbara. Här är Z/D på recept och tydligen inte så lätt att få tag på. Jag har inte riktigt lust att börja laborera med Crispy efter allt hon har gått igenom med sina öron och nu när vi har kommit fram till att Z/D är det som funkar bäst för henne så kände jag hellre för att försöka få tag på det. Jag trodde att jag skulle få ett recept och sedan åka Dallas runt för att hitta det, men så bidde det inte. Dr. Wingo satte sin personal på att börja leta reda på vart det fanns Z/D och sedan fick en åka iväg och hämta dom två säckarna, vart än dom fanns någonstans. Eftersom jag skulle ha hunnit hem redan så kom dom även hem och lämnade dom två säckarna hos mig när dom hade hämtat dom... vaddå service??? Helt underbart.

När jag var där på kliniken kom dom och berättade att jag hade punka på höger bakdäck. Det där däcket har strulat den senaste veckan men nu var det helpunka på det... Inga problem säger Dr. Wingo, det får grabbarna fixa åt dig... vaddå sa jag? Har du reservdäck? Ja det tror jag... "Ja då får dom väl byta det åt dig då". Kalla om att stå som ett fån med hund i koppel. Jo minsann, djursjukvårdaren Mr. Jones satte på sig jackan och skred till verket.

Så nu kör jag visserligen runt med ett reservdäck som vi får åka och byta imorgon men det är ju bra mycket bättre än ett punkterat däck... och vilken service... dom har väl annat att göra än att byta mina däck?!? Jag tror jag ska ta med en smörgåstårta till dom på måndag när Crispy ska på återbesök och spola öronen... undra om dom har ätit det någon gång förut...

JAG VILL HA EN NY BIL!!!!!

6 kommentarer:

Humlan sa...

Ojoj tänk om det fanns såna människor i Sverige. Vilken service :D .

Anonym sa...

vilka underbara människor!

Anonym sa...

Hejsan! Åh vad kul att du hittade till mig! Ja men du visst är väntan alldeles förlång, jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen! =)

Kram Malin

Anonym sa...

Jaha! Det är du som äger Daim, the big one! Här har vi långa ledningar en lördag morgon! =) Vad roligt att du hittade hit och givetvis ska du kunna följa Abbes resa genom min blogg! Det är lite tanken för min del, att både du och Ann-sofie ska kunna följa! Roligt från alla parter och hemskt intressant!

Ja Daim är otroligt fin måste jag säga, man ser på kullen att med Evelyns och Daims gener så är det inte så konstigt att kullen ser ut som "disney" hundar som Ann-sofie sa! =)

Anonym sa...

Vilken service det skulle ju inte hänt här.

Anonym sa...

De är ju helt underbara där på kliniken! Mr.Jones var det han som jag tyckte du kunde bli tillsammans med? Jag kommer ju inte ihåg vad de hette alla där.. Det blev ju så mycket namn på en och samma gång. Har du pratat något med grannens dotter? Hon med hästen som jag fick provsitta.


"Tokiga är vi allihopa, allihopa" Framför allt jag och Jess. Vad glad hon var. Hon snackar fortfarande om det. Lite synd om henne om hon tyckte att det var roligt. Jag gjorde ju kanppt något.. Å andra sidan så skattade ju du också en del åt mig. UTAN att jag hade gjort något. Främst för den där pizzabagaren. eller "sandwichbagaren" haha.
Hälsa Pia och alla!