tisdag 6 januari 2009

Valpbad

En traumatisk händelse har hänt för dom små cockervalparna... dom har BADAT!!! Eftersom dom inte kan komma ut pga vädret (ösregn, +3 grader och snålblåst) och dom är så många så kan ni nog själva tänka er att ett bad ibland är nödvändigt. Och jag tror att dom tyckte det var ganska skönt faktiskt...

Det ska bli intressant att se hur många som åker i nästa vecka. Här i USA får man leverera valparna när dom är 6 veckor istället för 8. Vi försöker att hålla på 8 veckor men eftersom Molly ändå inte får vara hos dom längre så är det ju ingen idé. Dom valpar som ska flygas får ändå stanna om inte köparna kommer och hämtar dom själva och tar dom ombord som handbaggage. Vi har satt ut annonser på dom och faktiskt fått en hel del svar :D

I Söndags var vi ju iväg till Dallas på en show; Dancing with the stars... typ som Let's Dance hemma i Sverige på turné. Sicken föreställning. Proffsdansare utan dess like. Helt fantastiskt! Man fick fota men lilla klantskallen Cilla trodde ju inte det och tog inte med sig kameran... så dum är jag...

Strax innan vi skulle åka till Dallas upptäckte jag dock blod på golvet. Vem har börjat löpa??? Jo, Hoppsan av alla hundar. Jag trodde jag skulle smälla av! Det ingick inte i min planering!!! Zascha är på upphällningen av sitt löp vilket är skönt men det är ändå jobbigt om Hoppsan också börjar löpa. Det var ju inte länge sedan hon löpte så jag vet inte vad som har hänt. Några valpar ska det inte bli denna gången varjefall för det passar absolut inte in i mitt schema... Daim har ännu inte börjat gå totalt galet men vi separerar alla hundar för sig snart... både jag och mamma känner oss lite elaka mot hundarna när dom får gå i grupper och separerade osv. Det är ett jäkla pyssel kan jag meddela. Bara man kunde få sålt gårdarna i Sverige så jag kunde få mitt eget hem...

Vädret har som sagt inte varit 27 grader dom senaste två dagarna. Igår regnade det is här. Inte hagel utan is. Det ställde till jätteproblem för Dallasborna som inte är vana med minusgrader, halt på vägarna och regn. Hästarna fick komma in vilket dom var glada för och dom får vara inne hela dagen idag för det ska komma en vända till. Dom tycker nog också det är skönt att stå och sova under tak och få massa mat! Fatta, om 1½ månad är det fölningsdags igen... tiden går så fort!

Igår fick vi veta en glad nyhet... ja för oss men kanske inte för dom drabbade. Vi har ju inga problem med våra grannar här egentligen. Jag har träffat dom en gång - det var då deras garage brann. Men jag gillar inte deras hundar för det är pittbullterriers. Det är säkert jättetrevliga hundar men jag har en förutfattad mening. Dom hundarna äter upp deras får så det enda fåret som är kvar är jättestressat. Men igår fick vi veta en glad nyhet... dom hyr tydligen bara huset och ägaren till huset har sålt det!!!! Hundarna och det stressade stackars fåret har till 1 mars på sig så ska dom vara ute. D.v.s. vi slipper pittbullarna!!! Visserligen så vet man ju inte vad som kommer istället men man kan ju glädjas en liten stund! Ska bli intressant att se vad man får för grannar nu istället... :D

Det får väl vara allt för idag tror jag... igår var en väldigt lugn dag pga vädret. Man kunde inte göra något alls... vilket iofs var ganska skönt!

Kram och adjö!

4 kommentarer:

Anonym sa...

mysiga badvalpar !!
och va skönt att det blir nya grannar för er :)

Anonym sa...

Jag är inte lika övertygad om att de verkligen trivdes, med tanke på hur bilderna såg ut... Men kan tänka mig att de luktade lite godare efteråt. :)

Anonym sa...

Vad söta valparne är. vad skönt med nya grannar hoppas att de nya blir bättre.
Kram

Anonym sa...

Oj, vad stora de har blivit! Kan du inte uppdatera bilder på dina valpar också!? har de blivit jätte stora nu?