torsdag 22 januari 2009

Mamma har åkt

Det är så trist! Idag har mamma lämnat mig för flera veckor här i min ensamhet. Anledning: ja inte är den frivillig varjefall... hon var här på ett Visa Wavier som det heter, d.v.s. att hon fick vara här i 3 månader men behövde sedan åka ut ur landet i 1.5 månad (fem veckor) för att få komma tillbaka. Under denna tiden hoppas vi att vi har fått lite mer besked från ambassaden, men det vet man ju aldrig. Så nu står jag här med alla hästar och hundar och ska klara mig själv... det kommer gå. Jag tycker mer synd om mamma som får åka från 24 gradiga Dallas till svinskitkalla Sverige och Vetlanda... Hon var inte en munterjök imorse direkt men höll ändå modet uppe!

När mamma var avlämnad åkte jag direkt till Wills Point. Behövde hämta mer Glukosamin till Japp och se om jag kunde hitta tidningspapper till valplådorna. Jag hade fått ett tips av Mari att åka till Wills Point News. Det gav resultat. Jag fick fri tillgång till deras papperscontainer och ni kan nog själva räkna ut att det fanns en hel del gamla tidningar där :D Så nu lider vi inte någon brist på den varan varjefall!

När jag kom hem var det så varmt och skönt så mammas valpar fick komma ut i sin valphage och få lunch. Mina fick komma ut i sin hage och mammas cockerar i sin hage. Helt underbart väder. Sedan var det bara att börja städa valplådor, men det gick ganska fort ändå...
Kan ni tänka er att dom här blir tre veckor idag!!! Tiden går så fort. Mammas valpar blir 7 veckor! Jag har arrangerat resorna för dom i nästa vecka. Det verkar som om alla åker någorlunda samtidigt på fredag. En till Oregon och två till Florida ska det bli...

Sedan fixade jag en del av stallet. Tills jag plötsligt började bli lite yr och skakade konstigt. Då kom jag på att klockan var närmare tre och jag hade inte ätit något alls... ställde grepen och gick in och lagade mig lite mat. Får ta resten imorgon helt enkelt...

Tidigare släppte jag ut Crispy med dom andra dallisarna. Hon var lite trött på valparna verkade det som så jag tänkte att hon kan väl få gå där.

Från vänster: Co-Co, Crispy, Japp, Daim och den megastora dalmasaurien Hoppsan

Se på Crispy, hon är minst i flocken ellehur... sitter och äter min lunch och plötsligt blir det ett jävla oväsen utanför dörren i cockrarnas hage. Går och kollar och vad ser jag? CRISPY HAR HOPPAT ÖVER STAKETET!!! Hur i h*lvete har hon gjort det? Fråga mig inte men jag hoppas att hon inte lärde dom andra det där men hon skulle bara in, så enkelt var det! Gick ut och kollade alla andra hundar och dom var på rätt plats varjefall!!! Daim hade dock lite tankar på hur man skulle kunna ta sig ut...


Hur pillar jag av låset?


Under då?


Japp han är bara söt och snygg

När jag hade smält min sena lunch möblerade jag om lite grann bland hundarna och gjorde något Daim tycker är så skitskoj! AGILITY!!! I förrgår kom dom men det var först idag som Daim fick testa dom... Ett däck...


Fyra sådana här hinder
Och slalom. Det är totalt 12 pinnar men jag har just nu delat på dom så det blev 2x6 istället... jättesmidigt.

Daim vart helt överlycklig! Han är ju lite ivrig ibland men det gick faktiskt väldigt bra idag. Vi gjorde flera övningar och slalomen börjar han få riktigt okej pli på nu. Det märks att han inte är i ordentlig form för han orkade inte lika mycket som han brukade göra men det kommer nog snabbt tillbaka får man hoppas. Även Co-Co fick bekanta sig med hindrena. Hon tyckte det var jätteläskigt och förstod inte alls poängen men korven var god! För hennes del handlar det ju mest om att förstå att hindrena inte bits. Hon höll typ på i fem minuter men tyckte det var skoj ändå!

Resten av kvällen består bara av organisering och matning av hundar och sedan är det väl nattadags kan man nog säga...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ! så fina dem är valpisarna ! ja du vad jag känner igen mig på jakt efter tidningspapper ;) och glömmer bort att äta ..jag får verkligen påminna mig själv innan yrseln slår till.Du jag mailade ju svar till dig om resan (föreslog 10.e) hoppas mailet kom fram annars får du säga till :)
stor kram o även till din mamma..förstår att det inte kändes kul alls o lämna er !

Pia sa...

Usch ja för att lämna värmen för att komma hit till GRÅA Swedwn FY Buscrispy ;) Tycker ert staket ser lite farligt ut med alla "piggar" Kram ha en trevlig helg