onsdag 28 januari 2009

Måttligt road

Måste bara skriva av mig lite...
Min plan för eftermiddagen var att när Mari hade åkt skulle jag åka och byta burarna och få dom till rätt storlek. Men jag hann aldrig iväg förräns telefonen ringde. Det var han som skulle fixa Agda och Berta imorgon (våra brodyrmaskiner). Han frågade hur länge vi hade öppet och jag sa att eftersom det är hemma hos mig så är det närmare sagt aldrig stängt. Han hade planer på att köra norrut (han var i Austin) och räknade med att det skulle ta 2½ timme. Det var helt okej. Klockan var 14:30 när han ringde. Nu är klockan 18:01 och jag har fortfarande inte sett någon gubbe här. Det är inte så skoj eftersom jag fick låta bli att åka och fixa det jag skulle ha gjort och istället gå ut och sätta tråd på Berta och göra iordning henne för att han skulle komma, det som var tänkt att göras imorgon förmiddag. Nu hoppas jag att han kommer tidigt imorgon för jag tror inte han dyker upp idag, så vi kan bli färdiga tidigt så jag hinner åka och byta burarna. Annars ligger jag minst sagt risigt till... det vill inte jag... Tiden räcker inte till när folk ringer och meddelar att dom kommer och sedan inte dyker upp. Skulle han nu dyka upp idag trots allt så tycker jag inte det är bättre stil egentligen heller att komma efter klockan 18. Jag är helt slut i huvudet och har mest bara lust att ställa mig en varm dusch och sedan slänga upp benen i soffan men jag vågar ju inte göra det nu... Då kommer han ju garanterat när jag står i duschen... Och skulle han komma så vete 17 om jag har några hjärnceller kvar... Det får helt enkelt lösa sig det här, annars blir jag arg...

Den enda som tycker det här är bra är Daim. När jag var klar med att fixa Berta så var Daim ute själv en liten stund och jag passade på att köra ett pass med Agility med honom. Det gick faktiskt riktigt bra. Han tycker verkligen det är kul och nu börjar han få lite haj på slalomen också :) Han behövde nog att röra på sig idag verkade det som och det fick han verkligen. Lille ponken. Så det var väl det enda positiva man kunde få ut av den här tvärvändningen i planerna... Blev bara så irriterad så jag fick skriva av mig lite som sagt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja här försöker vi överträffa oss själv varje gång vi ändra på hemsidan men de är bara ibland (=sällan) som vi lyckas.. :) Den är här gången är jag rätt nöjd.. Det är så roligt att hålla koll på er därborta och jag är inne nästan dagligen. Skönt att det är bra med er iallafall även om du har viss trassel med saker och ting.. Ser fram emot fler bilder på valparna så småningom.. :) Kram från oss!

Pia sa...

Nä jag förstår rubriken Hoppas det löst sig nu när jag skriver detta Kram

Anonym sa...

Att du har och göra, det hör jag ju. Det är konstigt det där att "inte svenska personer" inte kan hålla tiden. Det sägs i alla fall att svenskar är bäst i hela världen på att passa tider. Italienare är ju jättedåliga!
Kul att Daim blir bättre! kram

Anonym sa...

Glömde fråga om du hittat någon bra hovslagare ännu till hästarna!?
kram