måndag 12 januari 2009

Hundar, hundar...

Igår var jag så trött att jag inte visste åt vilket håll jag skulle gå. Natten innan hade Question hållt konsert fram till halv två. Då fick jag slänga ut honom i shoppen där vi har en extra hundgård inomhus för jag orkade inte med hans ylande. Detta resulterade i att jag knappt visste ut eller in igår. Var i kyrkan på morgonen och höll på att somna *pinsamt* och på eftermiddagen fick vi besök av några som inte var intresserade av att köpa valp ur denna kullen utan mer nyfiken på cockern som ras. Dom hade ändå inte kunnat köpa någon valp av oss från denna kullen för alla är sålda *jippiee*. Innan dom kom tog jag lite bilder på cockervalparna när dom var ute i solen


Även dom lite äldre vovvarna fick komma med på bild igår... cockrar hela bunten dock...

Zigge... han ser gammal ut men är bara 3 år... han och jag har samma sjukdom - struma...

Zascha
Zascha

Zascha & Texas

Busfrö't Texas

Molly

Och slutligen beviset på att hästarna mår bra...

Återigen har vi haft inbrott på Poppelhaga! Skittråkigt måste jag säga. Den här gången var det spishällen som var stulen... inte ens mikron hade dom jävlarna tagit. Mäklaren ringde klockan 5 (!) imorse och väckte mig för att prata med mamma. Jag vart så jävla förbannad så det fanns inte. Vi ligger 7 timmar bakom och då ringer man inte före 14:00 svensk tid. Inte ens hans jobb kan han ju sköta... suck och stön säger jag bara.

Nåväl, nu ska vi åka iväg och fixa den här gårdens jordbrukstillstånd...

Ha det gott!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad stora och fina de har blivit hundarna! Vad tråkigt med inbrottet. Hoppas ni blir av med gården så snart som möjligt så ni slipper allt! Jag kände mig lite skyldig när du skrev att ni ligger 7 timmar efter oss. Jag har skickat något sms på förmiddagen här till dig. Jag hoppas att du inte vaknar av sms!? kram

Anonym sa...

jisses inget roligt besked att få så tidigt :( Hoppas vovvarna låter dig sova bättre nu.
Härliga soliga bilder du bjuder på !

Pia sa...

Vad många härliga bilder Tycker det är perfekt med klockan du har här vid sidan Nu har man snart lärt sig hur mycket det skiljer i tid Jäkla tjyvar och banditer att folk inte kan lära sig att skilja på mitt och ditt Kram

Lotta sa...

Finfina bilder! Vilket vacker färg busfröet Texas har! Fy tusan vad tråkigt med gården här i svedala... jag hoppas att ni får sålt snart jag me, så ni kan släppa allt jobb med det. Ha det bra!!! Kram

Anonym sa...

Vad tråkigt med inbrott hoppas ni får sålt det snart. Vad söta valpisarna är.
Kram

Anonym sa...

Hmm - mäklarna ringer häromdagen och kollar att ni har en försäkring, och precis efter det blir det inbrott...
Tål att kollas lite närmare, kanske?